Kategoriler

Silivri Haber Ajansı

Gizli anlamları olan popüler Logolar

İlk bakışta görülemeyen; ancak biraz daha incelendiğinde gizli anlamlara sahip olduğu farkedilen popüler logolara bir göz atın.

Logo tasarımı yaparken birçok kriter ele alınır; renk uyumu, sadelik, anlaşılabilirlik, marka uyumu, tüm materyaller üzerindeki görünümü, akılda kalıcılık, yaratıcılık, özgünlük vs bunlardan sadece bazılarıdır. Ancak logo seçiminde bazı markalar bunların dışında bir de logolarına ilk bakışta anlaşılamayan bazı anlamlar / gizli mesajlar eklemektedir.

Bazı logolar herhangi bir bilgi verilmeden kimsenin anlamayacağı şekilde tasarlansa da; bazı logolar da sahip olduğu gizli anlamlardan / mesajlardan dolayı dikkatli bakılması gereken türdendir. İşte bunlardan bazıları…

1. Toyota

Toyota logosunun sol kısmında kalan amblemdeki 3 halka ve birbiri arasındaki kombinasyon sonucunda, aslında “TOYOTA” harflerinin (ayrı ayrı) ortaya çıktığını görüyoruz. Aşağıdan inceleyebilirsiniz.

Toyota logosunun sol kısmında kalan amblemdeki 3 halka ve birbiri arasındaki kombinasyon sonucunda, aslında “TOYOTA” harflerinin (ayrı ayrı) ortaya çıktığını görüyoruz. Aşağıdan inceleyebilirsiniz.

2. McDonald’s

McDonald’s logosundaki “M” harfi bilindiği üzere markanın baş harfini simgeliyor ve şirket şimdiye kadar logonun başka bir anlam ifade ettiğini belirtmedi. Ancak şirket 1960’lı yıllarda logosunu değiştirmek isteyince, şirketin tasarım danışmanı ve psikolog Louis Cheskin, logonun müşterilerin gözünde “bir çift dolgun göğüs” algısı yarattığı gerekçesiyle (“seks sattırır” algısından dolayı) hali hazırda kullanılan logonun değiştirilmemesi konusunda ısrarcı olmuştu (BBC)

3. Pepsi

Pepsinin yeni logosu kendisine 1 milyon dolara mal olmuştur. Eski logo ile yeni logo arasında çok fazla bir fark göremeyen kişiler bu paranın yeni logo için çok fazla olduğunu düşünebilir. Ancak logonun görünen yüzünün dışında bazı bilimsel gerçekler yatıyor. Logoyu tasarlayan Arnell Associates şirketinin logo için şirkete sunduğu 27 sayfalık sunumda; logo Da Vinci şifrelerinin bir parçası olarak gösteriliyordu. Zira logo; Feng ShuiRönesansJeomanyetizmaİzafiyet Teorisi ve daha birçok konuya dayandırılarak tasarlanmıştı.

4. Google

Google’ın renklerine baktığınızda toplam 4 renkten oluştuğunu görürsünüz. Ancak 5 harf anarenkten oluşurken; 1 harf (L) ara renkten oluşmaktadır. Ayrıca bazı renkler (mavi ve kırmızı) iki defa kullanılarak düzeni bozmuştur. Aslında Google’ın tam olarak istediği şey de bu. Yani Google kurallara göre hareket etmediğini (farklı olduğunu) vurgulamak için sade font ve kuralı bozan renkler kullanıyor.

5. FedEx

Dünyanın en popüler kargo şirketlerinden biri olan FedEx’in logosuna dikkatlice bakıldığında, “E” ve “x” harfleri arasında bir “ok işareti” olduğunu görebilirsiniz. Yapılan açıklamaya göre bunun şirketin lojistik sektöründe yer almasını ve şirketin ileri görüşlülüğünü simgelediği belirtiliyor.

En popüler logolar arasında yer alan Mercedes-Benz logosunun, şeklini incelemekten ziyade anlamına bakmak gerekiyor. Zira 3 farklı yöne bakan Mercedes logosu; karadeniz ve havadaki hakimiyeti ve kalitesini simgeliyor.

7. Apple

Meşhur Apple logosu, ısırılmış elma olarak düşünüldüğünde ne anlama geldiği ortaya çıkarılıyor aslında. Zira logo Adem ve Havva hikayesindeki ısırılmış elmayı simgeliyor. (Aynı zamanda Newton’un başına düşen elmayı da simgelemektedir.)

8. NBC

NBC’nin renkli logosu ilk etapta anlaşılmasa da aslında bir tavuskuşunu simgeliyor. 1950’li yılların başında NBC’nin sahibi RCA şirketi ilk renkli televizyonları üretmeye başlamıştır. Dolayısıyla bunun anlamını taşıması amacıyla da logoda tavuskuşu kullanmışlardır. Ayrıca biraz daha dikkatli bakıldığında logonun orta üst kısmında tavuskuşunun başı görülmektedir.

9. Audi

Audi’nin iç içe geçmiş halkalardan oluşan logosu aslında sadece kendini değil; 1937’de Almanya’da kurulan ve 4 otomobil firmasının (DKW, Horch, Wanderer ve Audi) birleşmesiyle oluşan Auto Union’ı simgelemektedir. Bu 4 otomobil firmasından ise sadece Audi günümüze kadar ayakta kalabilmiştir.

10. IBM

IBM şirketi logosuyla aslında tüm dünyaya bir mesaj vermek istemiştir. Belirtilene göre logo üzerindeki beyaz şeritler “eşitlik” anlamına gelmektedir.

11. Volkswagen

Volkswagen logosundaki “V” harfi (Volks) Almanca’da “insanlar” anlamına gelmektedir. “W” harfi (Wagen) ise “araba” demektir. Dolayısıyla üst üste bindirilmiş “V” ve “W” harfleri, “insanlar için yapılmış araba” anlamına gelmektedir.

13. Mitsubishi

Mitsubishi’nin logosu aslında eski bir tarihe ve anlama dayanıyor. Mitsubishi logosu Tosa Clan’ın üç karosu ve Iwasaki ailesini temsil eden 3 meşe yaprağının kombinasyonu sonucu bugünkü şeklini almıştır. Şimdiki haliyle logoda bulunan karolar “güvenilirlik”“sağlamlık” ve “başarı”yı temsil etmektedir. Ayrıca Mitsubishi kelimesinin “Mitsu” (üç) ve “bishi” (karo/elmas) kelimelerinden oluşturulduğu da belirtilmektedir.

14. Toblerone

Popüler çikolata markası Toblerone’un logosuna dikkatlice baktığınızda bir ayı simgesi olduğunu görebilirsiniz. Zira markanın kökeni İsviçre’nin Bern (Berne) şehrine dayanmaktadır. Bu şehir aynı zamanda “ayıların şehri” olarak tanımlanmaktadır. Dolayısıyla logodaki ayı sembolü de buradan gelmektedir. Ayrıca “TOBLERONE” kelimesinin içinde “BERNE” harflerinin de bilerek kullanıldığı ileri sürülmektedir. Aşağıdan inceleyebilirsiniz.

17. Coca Cola

Coca Cola’nın logosuyla alakalı birçok anlam çıkarılsa da pek bilinmeyen ve resmi olarak açıklanan bir anlamı daha var. Logodaki “o” harfinin olduğu alanda aslında bir Danimarka bayrağı yer alıyor. Bunun altında yatan anlam ise; Danimarka’nın “dünyanın en mutlu ülkesi” olarak lanse edilmesidir. Hatta farkındalık yaratmak adına insanların bayraklarla karşılandığı Danimarka’nın en büyük havaalanında bunun için bir stand dahi açtılar. Bayrağı hala göremiyorsanız aşağıdaki görselden inceleyebilirsiniz. 

19. Formula 1

Her ne kadar “Formula” ve “1” kelimeleri birbiriyle eşleşmiş olsa da logoda genelde sadece “F” harfi görünür. Ancak dikkatlice bakıldığında logoda “F” harfinin yanına bakıldığında beyaz “1” rakamının da olduğunu görebilirsiniz.

20. Carrefour

Birçok kişi bu logoyu bilir. Ancak logo ilk bakışta biraz anlamsız gelebilir. Çünkü ilk bakışta sadece birbirine zıt iki ok olarak anlaşılabilir. Aslında logonun ortasında bir de “C” harfi vardır. Fransızca olan “Carrefour” kelimesinin Türkçe karşılığı “kavşak, kesişme”dir. Dolayısıyla bütün olarak düşünüldüğünde “C” harfi ile “Carrefour” kelimesinin anlamını taşıyan oklar, bir bütün olarak logoya entegre edilmiştir.

webmasto.com

Yorumlar

Daha Fazla Haber
DÜNYA
Son moda,idrar içme. Uzmanlardan uyarı geldi!
MAGAZİN
Silivrili oyuncunun beyaz perde heyecanı
GENEL
Tarihin hem trajik hem de komik olayları
GÜNDEM
Bu köylerde arazileri olanlar dikkat!
Cumhuriyet Halk Partisi
Balcıoğlu ve Koçoğlu bugün başvurusunu yapıyor
GENEL
Ayakta alkışlanacak olay
GÜNDEM
Muhtarlar Derneği programı belli oldu
BÖLGESEL
Dikkat! Elektrik kesintisi
GÜNDEM
TBMM'de Trafik Kanunu'na ilişkin düzenleme kabul edildi
BÖLGESEL
Meteoroloji'den sağanak yağış uyarısı!