Hacımustafa:Metro 2023'ten sonra Silivri'ye

İstanbul'da 2023 yılına kadar ulaşım ağırlıklı olarak raylı sisteme geçecek. Halen 153 kilometre olan sistemin uzunluğu 641 kilometreyi bulacak.Mevcut metro hattı Silivri'ye kadar uzatılacak. 7 ayrı havaray projesiyle birlikte planlanan karayolu ve denizyolu projeleri kente nefes aldıracak

Hacımustafa:Metro 2023'ten sonra Silivri'ye
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Kent ulaşımından sorumlu İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Hacımustafaoğlu, İstanbul’u 2023’e kadar nasıl bir ulaşım ağı beklediğini anlattı; “İstanbul’un ulaşımını 2023’e kadar örümcek ağı gibi öreceğiz“ dedi.

İstanbul’da raylı sisteme ağırlık verileceğini anlatan Hacımustafaoğlu, mevcut hat uzunluğunun 153 kilometre olduğunu, 2023 yılında bu hatların 641 kilometreye tamamlanmasının hedeflendiğini belirterek, “İstanbul’un gelecekteki nüfus, istihdam değerleri ve yolculuk özellikleri değerlendirilerek gerçekleştirilmesi gereken büyük ulaşım yatırımlarının belirlendiği Ulaşım Ana Planı öngörüleri doğrultusunda 2023 yılı İstanbul geneli raylı sistem ağı hedefi toplam 641 kilometre olarak belirlendi. İstanbul’da 2004 yılı öncesinde 117 kilometre olan mevcut hat uzunluğu günümüze kadar 36 kilometre uzatılarak 153 kilometreye ulaştı. Tüm bu hatlar günlük 1 milyon 280 bin yolcu taşımakta” dedi.

Hacımustafaoğlu, 2023’e kadar kenti metro ağıyla donatmayı hedeflediklerini belirterek, yapılacak hatlarla ilgili şu bilgileri verdi:

‘Bakırköy-Bağcılar hattı’

“Anadolu yakasında Kadıköy-Kartal, Üsküdar-Sancaktepe, Marmaray bağlantılı Kartal-Sabiha Gökçen Havalimanı, Kartal-Sultanbeyli-Çekmeköy, Bostancı-Ümraniye, Kadıköy-Üsküdar-Altunizade metro hatları çalışmaları sürmekte. Marmaray hattı için Söğütlüçeşme-Kartal banliyö tren hattı standartlara uygun hale getiriliyor. Avrupa yakasında sadece Şişhane-Taksim-Hacıosman metro hattı hizmet veriyor. Bayrampaşa-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir-Olimpiyat Stadı, Şişhane-Yenikapı, Bakırköy-İncirli-Beylikdüzü-TÜYAP, Bakırköy (İDO)-Bağcılar, Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Çağlayan Adliye-Kağıthane-Metris-Bağcılar, Gayrettepe-Çağlayan-Zeytinburnu metro hatları, yapmayı planladığımız, bir kısmına da başladığımız hatlardır. Metro hattını 2023’ten sonra Silivri’ye kadar uzatmayı planlıyoruz.”

‘4 kişiden biri otomobil sahibi’
İstanbul’da günümüzde 1000 kişiye 139 otomobil düştüğünü, bu sayının 2023’te 1000 kişiye 250 otomobile ulaşacağını belirten Hacımustafaoğlu, “Yani 2023’te İstanbul’da her dört kişiden biri otomobil sahibi olacak. Eğer İstanbul’da her yıl 200 kilometre yol yapılırsa bugünkü mevcut durumdan çok az bir iyileşme sağlanabilir. Karayolu oldukça maliyetli bir iştir. Bir kilometre yolun maliyeti 50 milyon Euro’dur. Bizim her gece bu kentin trafiğini nasıl iyileştiririz diye uykularımız kaçıyor” diye konuştu.
‘3. Köprü’de raylı sistem’
Karayolu olarak İstanbul’da en önemli projenin tekerlekli araçlar için boğaz tüneli ile üçüncü Boğaz köprü projeleri olduğunu belirten Hacımustafaoğlu, “2023 yılına kadar bu iki projenin de hayata geçirilmesi hedeflenmektedir. Büyük olasılıklı 2016-2018 yıllarında bu iki proje de hayata geçirilir. Tekerlekli tünel projesinin Avrupa yakası girişinin Yenikapı Balık Hali, Anadolu yakasında da Haydarpaşa düşünülüyor. Avrupa ve Anadolu yakası arasında yapılacak tekerlekli geçidin ihalesi tamamlandı. 2016 yılına kadar tamamlanması hedefleniyor. Denizin altından tünel kazılarak yapılacak. Üçüncü köprünün geçiş noktaları tam olarak netleşmedi. O köprüde bir de raylı sistem olacak. Yani tekerlekli araçların yanı sıra bir de raylı sistem ilave edilecek” dedi.

Milliyet