Işıklar Balıkçılarla Biraraya Geldi

Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar balıkçılar ile kahvaltıda buluştu. Bol ve bereketli bir sezon olmasını dileyen Başkan Işıklar, yeni projelerinden bahsetti.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, Silivri Balıkçılar Kooperatifi Başkanı Zafer Güler, Yönetimi ve balıkçı esnafı ile sabah kahvaltısında buluştu. CHP Silivri Belediye Meclis Üyeleri ve Belediye Başkan Yardımcısı Bora Balcıoğlu’nun da katıldığı kahvaltıda, talep ve öneriler karşılıklı görüşülürken, Başkan Işıklar yeni projelerinden söz etti.

IŞIKLAR: “BALIKÇILIK SEKTÖRÜNÜN DAHA DA GELİŞMESİNİ İSTİYORUZ”

Başkan Işıklar, balıkçı esnafıyla yaptığı toplantıda şu açıklamalarda bulundu: “Yeni sezon başladı, hepinize Allah hayırlı kazançlar versin. Buraya meclis üyesi arkadaşlarımızla, görevli müdürlerimizle sizlerin talep ve önerilerini dinlemeye geldik. İlçemizde balıkçılık sektörünün, kıyı balıkçılığının gelişmesini istiyoruz ama bu kolay bir şey değil,  yapılması gereken çok işler ve projelerimiz var. Sizler bu süreçte çok destek oldunuz. Kooperatif kapanmıştı tekrar canlandı, hayata geçti. Bölgemizdeki limanın şartlara, nüfusa göre de genişletilmesi iyileştirilmesi gerekiyor. Limanın tadilatının yapılması ile ilgili projeyi de biz takip ediyoruz. Limanın tadilatı yapıldıktan sonra biz çevresini güzelleştirerek, buranın daha cazip hale gelmesini, daha çok talep görmesini hizmet sektörlerini burada gelişmesini sağlamak için düzenlemeler yapmak istiyoruz. Silivri’ye yakışan bir yer olsun istiyoruz.

“GÜMÜŞYAKA VE SELİMPAŞA’YA BALIKÇILAR ÇARŞISI”

Gümüşyaka ve Selimpaşa’da buna benzer yerler düşünüyoruz, Selimpaşa’da başlamıştık yanlış anlaşıldı ağ koyma yerleri yapmıştık. Bir şikâyet üzerine gelip yıktılar, sadece ağ koyma yerleri yapmıştık. Burada da bazı ruhsatlandırma sorunları var, çünkü balıkçı barınağı bir liman değil. Balıkçı barınağında olması gerekenler kanunen belli; bir balıkçı kahvesi, buzhanesi olabilir, bir de balık satış yerleri olabilir. Bunun dışında bir şeye izin vermiyor biz balık satış yerini nasıl ruhsatlandırdık, balığı canlı da satabilir, pişmiş te satabilir. Sonuçta balığı satıyor. Bunu ileriye taşıyıp içkili yapıp, restorana dönüştürüp işin şartlarını zorlamak doğru değil, biz bu halinden memnunuz.

“EN GEÇ 1,5 YILA KADAR TRAFİK YOĞUNLUĞU HAFİFLEMİŞ OLACAK”

Dere yatağının bitiminden sonra biz sahilin o bölgelerini, E-5 karayolundan buraya kadar düzenleyeceğiz. Şimdi bir projemiz var, olta restoranın tam arkasında yeraltı oto parkı planladık. Bu bölgeyi çok rahatlatacak, yaklaşık 4500 m2 bir yer, 3 kat alta inecek ve burasının araç trafiğini rahatlatacak, daha çok insan gelecek. Çarşıda Kaymakamlığın altına da bir yeraltı otoparkı yapacağız. Üzerine yapılacak eski belediye binası projesi ile birlikte çok yakında onun da ihalesini yapmış olacağız. Çarşıda bir orası New Center altında 180 araç kapasiteli bir otopark var, hiç kullanılmıyor. Bilindiğiniz gibi New Center ile de kamulaştırma işlemlerine başladık, Kadir Bey de bize o konuda destek veriyor. Büyükşehir ile beraber yapacağız. O otoparkı da daha kullanışlı bir hale getirdiğimizde, sahilde en geç bir buçuk yıla kadar bu trafik yoğunluğunu hafifletmiş olacağız. Silivri en kötü günlerini yaşıyor, tarihinde 50 sene yapılmayan altyapı yatırımların tamamı bitmek üzere. Özellikle Fatih Mahallesi çok kötü, bu yağmurlardan çok etkilendik. Klassis yollarında, o bölgede altyapı çalışmaları devam ediyor. Sonuna geldik, tarihi köprü ile beraber bittiğinde bu bant gerçekten çok güzel olacak. Projelerimizi tanıtan, hemşerilerimizin de görüşlerini alacağımız birkaç seri toplantı yapacağız. Silivri şu an gerçekten sıkıntılı bir süreç yaşıyor. Bizim planımıza göre 8-9 ay sonra bir aksaklık olmazsa hava şartlarından dolayı en geç 1 yıla kadar, özellikle otoparklarıyla beraber çalışmalar bitmiş olacak.

“KOOPERATİFLEŞMEYE İMKÂN SAĞLAYACAĞIZ”

Balıkçılarımıza gelince, bölgemizde Selimpaşa ve Silivri’de toplam 2 tane kooperatif var, kooperatifler olmadan kurumsal kişiliklerin dışında bir tasarrufta bulunmak istemiyoruz. Burada yaşadık, çok başarılı gidiyor. Daha iyi hizmet alabilmek için kooperatifleşmeye imkân tanımamız lazım. Kurumsallaşmış tüzel kişiliği ile dayanışmanın, birlikte olmanın, beraber yönetmenin yolunu bulacağız. Silivri bu keşmekeşi hep yaşamayacak, en yakın sürede bundan kurtulmuş olacağız ama bu çalışmaları yaparken de balıkçılarımızın da sektör olarak bizden istedikleri, bize söylemek istedikleri varsa sizleri de dinlemek istedik.

“DOĞAL ALANI KORUMAK, EN ERDEMLİ YÖNTEMDİR”

42 km sahili olan bir ilçeyiz, İstanbul’un tamamı 144 km. Üçte biri burada, kıymetini bilmemiz lazım. Bazıları ‘Dökeceğiz betonu, Kartal gibi yapacağız’ diyor. O zaman inanın buralara biz bile giremeyiz. Büyük grupların, büyük şirketlerin alanları haline döner. Doğal alanı korumak, en erdemli yöntemdir. Bu doğal alanı yarların altını koruyarak ama bozmadan kullanılır hale getirmeliyiz. Planlarda onaylandı yarların altında bir yürüyüş yolu yaparak Murat Çeşme’ye kadar bağlayacağız, burasını.” Başkan Işıklar, hayata geçireceği iki Kapalı Pazar yeri projesinde talep olması halinde, balık satışı yapılması için Balıkçılar Kooperatifi’ne yer tahsis edebileceklerini dile getirdi. Toplantıda öneri ve talepler karşılıklı olarak dile getirildi.