Işıklar İki Yeni Kent Projesini Değerlendirdi

İstanbul’da ‘iki yeni kent’ söylemi üzerine gözler üzerine çevrilen Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, konuyla ilgili olarak yerel ve ulusal basın mensuplarına açıklamalarda bulundu

Işıklar İki Yeni Kent Projesini Değerlendirdi
TAKİP ET Google News ile Takip Et

 

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, İstanbul’da “iki yeni kent projesi” kapsamında Silivri ve Kartal’da iki ayrı merkez oluşturulacağı ile ilgili açıklamalarının ardından, Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, konu ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Ulusal ve yerel basın mensuplarına açıklamalar yapan Işıklar şunları söyledi;

 

IŞIKLAR; “BU YENİ BİR PROJE DEĞİL”

Silivri’nin öne çıkması ilçemiz açısından önemli bir olay ama Sayın Başbakanımızın dediği proje çok eskiye dayanıyor. Çanakkale Boğazı’nın köprüye bağlanması ve ikinci alternatif şehir oluşturulması amacıyla 1980’lerde gündeme gelen bir projeydi. Tansu Çiller hükümeti zamanında uydu kent yapılması planlanan ayrı bir proje vardı. Yine İstanbul’un 2007-2009 yılları arasında onaylanan yeni 100 binlik Metropolitan Çevre Düzeni planında Pendik ve Silivri, plan bütünlüğünde yeni bir şehir yapılanmasına gidiyordu. Eğitim ve teknoloji alanları, tarım teknoloji parkı ve havaalanı projesi de bu planda vardı. Dolayısıyla bu yeni bir şey değil. Seçim öncesi planın hayata geçirilmesini öngören bir mesaj. Raylı sistemin Gümüşyaka’ya kadar geleceği, eğitim-bilişim-teknoloji alanı olarak Silikon Vadisi gibi tanımlayabileceğimiz bir kentin yapılması, havaalanı, Haydarpaşa’nın taşınması, bir lojistik, iki tane otogar; bunlar sadece Pendik ve Silivri için düşünülen projeler.

 

100 BİNLİK PLANLARDA 5 AYRI MERKEZE BÖLÜNMÜŞTÜ

İstanbul plan dahilinde Bakırköy, Bağcılar, Kadıköy, Pendik ve Silivri olarak beşe bölünmüştü. Üç ilçe için yapılacaklar tamamlandı. İki tanesi ise henüz yerleşime doymamış, potansiyeli olan iki bölge. O nedenle Başbakan’ın açıklamalarını, 2009 yılında onaylanan 1/100 binlik planların öngörülerinin hayata geçirilmesi olarak değerlendiriyorum. 27 Nisan’da açıklanacak “Çılgın Proje” de Silivri tarafı olursa; sanıyorum ki bir “silikon vadisi” yapılacak ve dünyanın Hindistan’a yaptığı fonksiyonu, Türkiye’de Silivri’ye yapacak. Bu sayede Türkiye dünyada sayılı bir bilişim vadisine dönüşebilir.

 

SİLİVRİ İSTANBUL’UN PARLAYAN YILDIZI

Silivri’deki gayrimenkul fiyatlarının hızlı bir şekilde yükseleceğini ve büyük rantlara gebe olduğunu söylemiştim. Bu açıklamayla; bu söylemim daha da önem kazanıyor. Önümüzdeki günlerde İstanbul’da tam tersine bir gelişme yaşanabilir. Konut fiyatları düşebilir ya da sabitlenebilir ama Silivri’de yüksek derecede bir artış potansiyeli söz konusu. Şu anda bile “Havaalanı Silivri’de yapılacaktır” açıklamasından sonra çok ciddi bir gayrimenkul hareketlenmesi oldu. Konut fiyatlarında da öyle. Silivri, çok önemli fırsatlar içeren bir bölge. Hizmet sektörünü geliştirecek potansiyele sahip. İstanbul geneline bakarsanız; Silivri değer olarak çok düşük. Örneğin en yakın merkez Bakırköy ile kıyaslarsanız, fiyatları çok düşük, doyma noktası çok yüksek, potansiyeli ve fırsatları yüksek bir yerleşim bölgesi. İstanbul’un parlayacak yıldızının Silivri olacağı çok açık.

 

ÜNİVERSİTELER KENTİ OLMAK İÇİN ÖNEMLİ ADIMLAR ATTIK

Biz de buna göre çalışmalar yapıyoruz. Üniversitelere davet çıkardık, dört üniversitesinin yer tahsisini yapıyoruz. İkisi hayata geçecek. Bunlar çok heyecan verici projeler. Ancak burada çok dikkat edilmesi gereken bir nokta var; İstanbul’a iki yeni şehir kuracağız derken, Silivri’ye bir şehir kurarsanız ve İstanbul’dakileri dışarı çıkarmadan yeni bir şehir yaparsanız, yeni bir nüfus demektir. 30 milyona varır ki, bunun altyapısını karşılamak mümkün değil. 100 binlik planda şehrin altyapısının öngördüğü rakam 16 milyon. 8 milyonunu bu tarafa kaydırırsanız ve içerisini boşaltmadan 8 milyon daha ilave yaparsanız 24 milyon olur; şehir bunu taşıyamaz.

 

ÇORLU HAAVALANI ALTERNATİF OLARAK DEĞERLENDİRİLEBİLİR

Havaalanı Silivri’de Gazitepe köyünün üzerine olursa, bu alan Silivri’de 20 milyon metrekare bir alana tekabül eden birinci derece tarım alanını tarifliyor. Ama bir alternatif olarak da Çorlu Havaalanı düşünülebilir, orası sivil havacılığa açık. Büyüme potansiyeli var ve Silivri’ye 20 dakika mesafede. Bu alternatiflerin arasında değerlendirilirse, Silivri’de ekilebilir birinci derece tarım alanlarının ve ekolojik yapısının korunacağını düşünüyorum.”