Işıklar Karamustafa Caddesi Esnafıyla Buluştu

Kara Mustafa Caddesi esnafıyla bir araya gelen Başkan Işıklar, yaşanan trafik sorunlarını, alternatif güzergâh önerilerini ve hizmetlere ilişkin talepleri görüştü.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, Kara Mustafa Caddesi esnafıyla kahvaltılı toplantıda bir araya geldi. Silivri Sinoplular Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği’nde gerçekleşen kahvaltıya, Belediye Başkan Yardımcıları ve Birim Müdürleri de katıldı. Toplantıda yaşanan trafik sorunları, alternatif güzergâh önerileri, çöp toplama ve mal indirme saatine kadar birçok konu görüşüldü.

IŞIKLAR: “TRAFİK KİLİDİNİ ÇÖZMEMİZ LAZIM”
Işıklar, toplantıda gerçekleştirdiği konuşmasında şu ifadelere yer verdi: “Burada büyük bir trafik sıkışıklığı var. Bu durum esnafın işine de, burada oturanın huzuruna da yansıyor. Şehrin trafiği bu noktada kitleniyor, bu sıkışıklık şehrin her tarafına yayılıyor. Yolun karşısında, Konutlar Mevkiinde yakın bir gelecekte, -konut sayısından yola çıkarak söylüyorum- 80 binden fazla insan oturacak. Yolun altına geçişini ise bir köprüden yapıyoruz. Bu kilidi çözmemiz lazım. Bu konuyla ilgili kaç yıldır düzenlemeler yaptık, önerileri değerlendirdik, üniversiteye gittik, alternatif çözüm önerileri tespit ettik. En temel çözüm olarak yolu iki ucundan yukarı kaldırırsak, şehir birleşecek. Fakat bu proje çok çabuk hayata geçebilecek gibi görünmüyor. Onun yerine trafiği de büyük ölçüde rahatlatacak, belki 5-10 yıl önümüzü açacak alternatif projeler düşündük, daha sonra yolun yukarıya alınması düşünülebilir. 2019 yılında raylı sistemin de temellerinin atılması planlanıyor. Üst geçidin raylı sistem ile birlikte düşünülmesi gerekir. Silivri ilk defa bu kadar büyük alt yapı çalışması yapılıyor. Elektrik, gaz, kanalizasyon şebekesi, su şebekesi çalışmaları birlikte yapılıyor, evsel bağlantıları yapılıyor. Silivri’de nereyi gezseniz kazılmış durumda doğru, ama bitmesine çok az kaldı. Bittiği zaman oralarda biz düzenleme çalışmalarına başlayacağız. Yerin altıyla ilgili çalışmalar bitmeden, üzerine bir şey yapmanız mümkün değil. Biz burada bir yonca düzenlemesiyle bu trafik akışını rahatlatmayı planlıyoruz. Yonca büyük ölçüde derdimizi çözecek. Raylı sistem başlayıp yapılana kadarki süreçte bize zaman kazandırmış olacak. Beraber değerlendirelim, sizlerin de düşüncelerini alalım istiyoruz.

“MERKEZDE OTOPARK SORUNUNU ORTADAN KALDIRIYORUZ”
Bizim, merkezin şehir trafiğini büyük ölçüde çözecek üç önemli projemiz var. Bizim en büyük sıkıntımız otopark. Yerin üzerinde araç parklanması yaptığımız müddetçe, bu sıkışıklığı çözmemiz mümkün değil. Emniyet Müdürlüğümüzden aldığımız bilgilere göre Silivri’de 800- 850 civarında araç, her ay tescil oluyor. Yarısı ilçe dışına çıksa, senede 5000 araç yapar. Bu kadar araçla şehir içerisinde trafiği rahatlatmak mümkün değil. Tarihi Kale Mahallemizin, Fatih Mahallemizin tüm sokakları ve caddeleri yenilenecek. İhalesini yaptık, sözleşmeler imzalandı. Başlamak için gün sayıyoruz. Kale surlarının kapıları da dâhil olmak üzere, kent estetiğine, tarihi dokusuna uygun düzenlemeler yapacağız. Yukarıdaki mahallenin bize ne katkısı olacak diye düşünmeyin. Biz ilçemize insan gelmesini istiyoruz. Ortodoksların en önemli merkezlerinden biri Silivri. Dünyada 350 milyon Ortodoks yaşıyor. Bir senede yüzde biri ilçemize gelse, burası ihya olur. Buna hazır olmamız lazım. Nasıl bizim camilerimize sahip çıkarak, bakımlarını yaptırıyorlar ise, biz de onların eserlerine sahip çıkacağız. Selanik’in meydanında, Atina’nın merkezinde cami yapılıyor. Geçmişte ne yaşanmışsa yaşanmış, biz geleceğe bakacağız. Bizim derdimiz; ilçemize insan gelsin, esnafımız para kazansın. Petrolden daha değerli zenginliklerimiz var.  İkinci düzenleme yapacağımız yer ise Boğluca Deresi çevresi. Park Otel’in karşısında bulunan tarihi köprünün dört gözü de açılacak. Bant üzerinde yürüyüş parkurlarıyla, heykelleri ile düzenleme çalışması yapacağız. Dere kenarında yapılacak otopark alanlarıyla, parklanmalara izin vereceğiz. Bant üzerinde yapılacak kamulaştırma çalışmalarının ardından, bu düzenlemeleri Öğretmenevinin o tarafa doğru taşıyacağız. O koridoru olduğu gibi düzenleyeceğiz. Vergi Dairesi’nin arka tarafında, Olta Restoran’ın arkasında 4,5 dönüm bir alanda da yeraltı otoparkı yapacağız. Burası çok büyük bir otopark olacak.

“İLÇEMİZ NEFES ALSIN İSTİYORUZ”
Bir diğer çalışmamız da Kaymakamlığın arkasında, yeraltına otoparkı ve meydan düzenlemesi yapıyoruz. Küçük bir ayrıntı için onay işimiz kaldı. Yılbaşına kadar oraya da başlarız diye tahmin ediyorum. Çünkü bizim elimizde olmayan süreçler de oluyor, Anıtlar Kurulu tarafından inceleniyor, onaylar alınıyor. 8 ayda da burada çalışmalar bitecek. 3 kat yerin altına ineceğiz, toplam 350- 400’e yakın araç parkı yapılmasını planlıyoruz. Kaymakamlığın çevresinde o sıkışıklığı yaratan toplamda 100’e yakın araba var, biz bu sayıları ve tespitleri yaptık. Bu otoparkı yaptıktan sonra, orada parklanmaya izin vermeyeceğiz. Meydan düzenlemesiyle tamamladıktan sonra, cami çevresindeki dükkânların açılmasıyla ilgili bir düşüncemiz var. Eski yoğurthane binalarının bir tanesi Sergi Salonu –aynı zamanda nikah salonu- diğeri de Tiyatro Salonu olarak hizmet veriyor. Şimdi Çok Amaçlı Salon ve Müze için de çalışmalara başladık. Toplam 4 tane binayla Kültür Sokağımızda, Kültür Merkezlerimiz olacak. Hemen yanı başında bulunan New Center binasını da kaldırdıktan sonra, meydandaki dükkânları o alana taştan 7-8 dükkân yaparak, takas yapmayı planlıyoruz. Böylelikle hem kaymakamlık arkasındaki meydan, hem caminin etrafı, hem de New Center’ın yıkılmasıyla ortaya çıkacak meydan ile bir bütünlük oluşturacağız. New Center’ın altında bulunan otoparkın girişi de böylelikle çok daha görünür ve kullanılır olacak. İlçemiz nefes alsın, sosyal ve ekonomik hareketlilik olsun istiyoruz. Karamustafa Caddesi’nde bu tarafa geliş yolu maalesef trafiği daha çok arttırdı. Silivri’nin tüm hattı tek şerit üzerinden planlanmış, trafiğin akışı açısından da doğru. Ancak burada sıkıntı yaşanıyor. 20 ayrı faz, tek noktada toplanıyor. Bir öneri yolu tersine çevirelim, köprünün sonrasını da bir yonca koyarak düzenleyelim. Bir önyargımız ya da dayatmamız yok, ortak çözümler bulalım. Yetki UKOME’de, biz sizlerin de görüşlerini alarak burada yaşanan sıkıntıyı aktaracağız.”

“ORTAK KARARLARINIZI HAYATA GEÇİRECEĞİZ”
Silivri Belediyesi’nin E-5 Karayoluna sinyalizasyon koyarak, Silivri Devlet Hastanesi tarafından karşı yan yola bağlantı yapılmasına ilişkin kavşak projesi önerisini de de esnafla birlikte değerlendiren Işıklar; “Hoşgörü içerisinde, sorunlarımızı ortak çözümlerle ortadan kaldıralım istiyoruz. Zabıta koyarak, ceza kesmek çözüm değil. Bizim diğer ilçelerden farklılığımız bu. Siz ne derseniz, nasıl isterseniz, ortak çözüm önerilerini, akıl ve bilimle, bizim dışımızdaki dinamiklerin aldıkları kararlarla da entegre ederek, hayata geçireceğiz” dedi. Belediye Başkan Yardımcısı Hasan Solak’ın alternatif güzergâhlarla ilgili sunum önerileri paylaştığı toplantıda esnaf görüş, öneri ve taleplerini dile getirdi.