Montessori eğitimi Silivri'de !

İtalya'nın ilk kadın doktoru, pedagog ve antropoloji profesörü Maria Montessori tarafından 1907 yılından bu yana kullanılan, çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir eğitimin verildiği 'Montessori' eğitim modeli Silivri'de uygulanmaya başladı.

Montessori eğitimi Silivri'de !
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Eczacı Sefa ve Rabia Başyiğit tarafından geçtiğimiz Nisan ayından hayata geçirilen “Çınar Montessori Anaokulu”nda öğrenci kabulü devam ediyor. Kendi çocuklarına Montessori eğitimi vermek amacıyla araştırmaya giren ve bölgemizde bu eğitimi verecek herhangi bir kurumun olmadığı tespit eden Başyiğit ailesi, bu eğitim modelini uygulayacak okul açma fikrini hayata geçirdi.

“ÇOCUKLARA ÖZGÜR SEÇİM ŞANSI VERİYORUZ”

35 kişilik özel kontenjanı,7 uzman personeli ile Montessori eğitim modeli ve “Çınar Montessori Anaokulu” hakkında bilgiler veren Ecz.Rabia Başyiğit “Çınar Montessori Anaokulu Nisan ayı itibariyle  atölye çalışmaları ile eğitime başladı. Yaz okulu ve yeni eğitim dönemi tam zamanlı öğrenci kayıtlarımız devam ediyor. Öncelikle biz bir Montessori Anaokuluyuz, Klasik eğitimden farklı olarak öğretmen odaklı değil öğrenci odaklı eğitim veriyoruz. Montessori eğitim sistemin en temel öğesi özgür seçim ve her çocuğun kendi hızında ilerlemesidir. Tamamen çocuğa uygun hazırlanan bir çevrede bireye özgü bir eğitim verilir. Montessori sistem sınıf mantığıyla işlemez her çocuğun bireysel farklılığına ilgi alanına ve hızına göre eğitim hakkı alma fikri savunulur. Montessori de çocuklar, sınıflarda sıralara sabitlenmiş bir biçimde bir öğretmenin tek tip uyguladığı bir eğitime tabi olmazlar. Sınıflarda klasik sıralar ve tahtalar yoktur. Günlük yaşamlarını bir yetişkinin yardımına en az düzeyde ihtiyaç duyacakları şekilde hazırlanmış sınıflarda, çocuklar özgürce hareket ederek kendi seçtikleri eğitici materyallerle kendi istedikleri sürede meşgul olurlar. Sonrasında sınav ödül ve ceza kullanılmaksızın her çocuğun gelişimi kendi içerisinde değerlendirilir. Her sınıfta 2 öğretmen var ve eğitmenlerimizin hepsi uluslar arası Montossori sertifikasına sahip 3-6 yaş sınıfımda Anaokulu öğretmenimiz ve sadece İngilizce konuşan İngilizce öğretmenimiz aynı anda eğitim verecek.”ifadelerini kullandı.

MONTESSORİ EĞİTİMİ= ÇOCUĞA SAYGI DUYMAK

Montessori eğitiminin çocuğa saygı duymak olduğunu belirten Başyiğit ‘Her şeyden önce onların bir birey olduğunu kabul ediyoruz kişisel ihtiyaç ve bireysel farklılıklarını her zaman göz önünde bulunduruyoruz. Montessori eğitim sistemi çocuğa özgür seçim hakkı vererek kendi öz disiplinlerinin oluşmasına katkıda bulunuyor. ‘

 “ÇOCUKLAR İSTEDİKLERİ ÇALIŞMAYI KENDİLERİ SEÇİYOR”

“Bireysel eğitim verildiği için her çocuğa özel günlük, haftalık ve aylık programlar hazırlanıyor. Bu program çerçevesinde gelişimleri haftalık ve aylık olarak değerlendirilip ailelerle paylaşılıyor. Klasik eğitim anlayışından çok farklı bir anlayışla işleyen sistemde masa temizlemek, toz almak, düğme iliklemek, fermuar çekmek veya kemer takmak gibi günlük yaşam aktiviteleri ile çocuğun el-göz koordinasyonu geliştirirken, aynı zamanda el bileğini ve parmak kaslarını güçlendirir. Çocuklar, tüm faaliyetleri deneme- yanılma yöntemiyle ve uygulamalarla öğrenir. Montessori, duyu eğitimi üzerinde duran, tüm duyu organları için eğitici materyaller geliştirmiş bir sistem. Soyut matematiksel kavramları somutlaştırarak matematiksel düşünmeyi geliştirirken, coğrafyayı çocuğa duyuları aracılığı öğreten bir metottur.”

ÖĞRENCİ KABULÜNE BAŞLADIK

 “Haziran ayı itibari ile tam gün eğitime başladık ve kayıtlarımız devam ediyor. “

“ ÇOCUKLARA SAYGIYLA YAKLAŞIYORUZ”

 “Öğrenme sevgisi, çocuğun kendisine, başkalarına ve çevresine saygı duymayı öğrenmesi, bağımsızlık, sorumluluk, öz-disiplin ve içsel motivasyon, konsantre olabilme yeteneği ve tek başına ve başkalarıyla çalışabilme yeteneği, Montessori felsefesinin çocuklarda geliştirdiği ve desteklediği özelliklerdendir.”

“ÇOCUKLARIMIZIN DENEYİMLEYEREK ÖĞRENMELERİNİ İSTİYORUZ”

“Bizim amacımız öğretmek değil öğrenmeyi desteklemek. Montessori eğitiminde çocuk keşfederek öğrenir öğretmene düşen rol ise çocuğun eğilimlerini gözlemlemek ve karakterine uygun teşviklerle dünyaya keşfedişini rehberlik etmektir. Montessori sisteminde geliştirilmiş özel materyaller vardır. Maria Montessori ye göre Çocuğun eline koymadığınız hiçbir şeyi aklına koyamazsınız.  Bu nedenle soyut bilgiler somut materyallere çevrilerek sunulur.Eğitime bakış açımız, çocuğun kendi kendine inşa ettiği bu dönemde sahip olduğu deneyimleri zenginleştirmek ve ilerlemesi yönünde tecrübeler sunabilmektir. Çocuğun bir birey olarak tüm özelliklerini mümkün olabilecek en ileri seviyede yani potansiyellerini keşfedip en üst düzeyde kullanmalarını amaçlar.  Montessori yöntemi özünde üreten ve mutlu olan insanlar yetiştiren bir hayat eğitimidir."