Tarım Lisesi öğrencileri İtalya yolcusu

Türkiye'nin ilk Özel Tarım Lisesi olan Silivri TÜRAM Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin, AB Eğitim ve Gençlik Merkezi Başkanlığı Erasmus Programına yaptığı proje başvurusu kabul edildi. Öğrenciler, staj için İtalya yolcusu.

Tarım Lisesi öğrencileri İtalya yolcusu
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar’ın vizyon projelerinden biri olan, geçtiğimiz yıl eğitim hayatına başlayan Özel Silivri Tarımsal Üretim ve Araştırma Merkezi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin, Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus + Programı Mesleki Eğitim Öğrenici ve Personel Hareketliliği Faaliyeti 2018 Yılı Teklif Çağrısı Dönemi’ne yaptığı proje başvurusu onaylandı. “Avrupa’yı Çiçeklerle Sarıyoruz” projesiyle hibe desteği kazanan Silivri Özel Tarım Lisesi öğrencileri, yurt dışı ortağı olarak belirlenen İtalya’nın Rimini şehrinde ortak çalışmalar yaparak, tarım faaliyetlerini inceleyecek.

 2143 PROJE ARASINDAN KABUL EDİLDİ

Dışişleri Bakanlığı AB Başkanlığı’na gelen toplam 2143 proje arasından 518 proje, her biri en az iki bağımsız dış uzman tarafından değerlendirilerek kabul edildi. Özel Silivri Tarımsal Üretim ve Araştırma Merkezi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi “Avrupa’yı Çiçeklerle Sarıyoruz” projesiyle 33.724 euro hibe desteği kazandı.

“AVRUPA’YI ÇİÇEKLERLE SARIYORUZ”

Proje kapsamında Tarım Bölümünde okuyan 16 öğrenci ve onlara eşlik edecek 4 refakatçi öğretmen 2 hafta süreyle İtalya’da “Fattorie Faggioli Società Cooperativa Agricola” kurumunda “Süs Bitkileri Yetiştirme ve Bakımı” üzerine staj faaliyetlerinde bulunacak. Başlıca amacı; öğrencileri mesleki anlamda donanımlı bir şekilde mezun etmek ve yeni teknolojileri araştırma konusunda ufuklarını açmak olan proje kapsamında; öğrencilerin süs bitkisi yetiştirme ve bakımında yeni teknikler öğrenmesi, yabancı dil pratiklerinin gelişmesi, farklı kültürler ile entegre olarak özgüvenlerinin gelişerek sosyal ve mesleki yaşamlarına katkı sağlaması hedefleniyor. Eğitimcilerin AB Üyesi ülkelerdeki uygulamaları yerinde görmeleri ve raporlamaları, fiziki ve teknik konularda okulun kurumsal kapasitesini arttırarak, nitelikli meslek eğitiminin verilmesine önemli bir katkı sağlayacak.