banner1503

Çocuğum engelli mi?

Ebeveynlerin hatırlaması gereken en temel kural, çocukları ”farklı” olsa bile her çocuk gibi onlarda şefkate ve sevgiye ihtiyaç duyarlar. Ailenin olumlu/olumsuz tutumları hakkında aynı görüşlere sahip olmaları gerekir. Bir çocuğun özel eğitime ihtiyacı olup olmadığı çoğunlukla okula başladıktan sonra ortaya çıkar.

Çocuğum engelli mi?

 “Çocuğumda bir sorun mu var” gibi bir düşünce oluşmuşsa yâda gözlemlediyseniz, aşağda verdiğimiz bilgiler bu tip durumlar yaşayan aileleri rahatlatıp akıllarında olabilecek sorulara cevap bulabilmektir.

Ebeveynlerin hatırlaması gereken en temel kural, çocukları ”farklı” olsa bile her çocuk gibi onlarda şefkate ve sevgiye ihtiyaç duyarlar. Ailenin olumlu/olumsuz tutumları hakkında aynı görüşlere sahip olmaları gerekir. Bir çocuğun özel eğitime ihtiyacı olup olmadığı çoğunlukla okula başladıktan sonra ortaya çıkar.

Çocuk okula başladıktan sonra yaşıtlarıyla arasındaki fark gözle görülür bir hal alır. Bu durumda sınıf öğretmeninin görüşleri bizim için önemli. İlk yapılacak iş okul rehber öğretmeni ile çocuğun görüşmesini sağlamaktır. Onun görüşleri doğrultusunda Rehberlik Araştırma Merkezi'ne gidilip çocuğa IQ testi yaptırılır. RAM 'da yapılan test ve alınan performans sonucu çocuk için "Herhangi bir sıkıntı yok " , "Kaynaştırma öğrencisi" ya da "özel eğitim sınıfında eğitimine devam etmeli" denilebilir. Kaynaştırma ya da özel eğitim sınıfı öğrencileri devlet hastanesinden alınacak heyet raporu ve RAM 'dan alınacak destek eğitim kararı ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinden ücretsiz yararlanabilirler. Bu aşamada bizim için en zorlayıcı olan velinin heyet raporunu almak istememesi, çocuğun engelli olma fikrine alışmak cidden zordur. Fakat heyet raporu almak için çocuğu her birimden doktor görür, IQ testi yapılır. Bir sıkıntı yoksa zaten rapor da çıkmaz. Varsa çıkan rapor sürelidir. Raporun süresinin sonunda çocuk tekrar heyete girer ve bir ilerleme var mı yok mu kontrol edilir. Süre sonunda o raporun hiçbir geçerliliği kalmaz. Rehberlik Araştırma Merkezi'nden alınan destek eğitim kararları da 1 yıllıktır ve sene sonunda çocuğun performansı tekrar alınır. Durumu değerlendirilir.

 Ve duygusal olarak sıkıntımız Silivri Devlet Hastane'sinde çocuk nörologu ve çocuk psikologu yok, ihtiyaç halinde var olan başka hastaneye sevk ediliyor. Ayrıca çocuğu ile ilgili şüphesi olan anne baba belediyenin Toplum Sağlık Hizmetleri birimindeki çocuk psikologuna götürerek ücretsiz danışabilir, bilgi alabilir.

Unutulmaması gerek şey;

Her çocuk, bir diğerinden farklıdır. Bu farklılıklar çok genel olarak bedensel, bilişsel ve duyuşsal olarak gruplanabilir. Her çocuk kendine özgü bedensel yapıya işlevlere, çeşitli alanlarda öğrenme özelliklerine ve hızına, duygusal özelliklere sahiptir.

Selda Pençe

Şenay Kobak

Şenay Kobak


İletişim Hesapları
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner2250

banner2587

banner2588