AKOM'da Kış hazırlıkları bitti.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2011 kış sezonu olumsuz hava koşullarıyla mücadele planlarını masaya yatırdı. 772 araç ve iş makinesi, 3 bin 343 personel ile kötü hava koşullarıyla mücadele edilecek. Ayrıca, 154 bin 82 ton tuz, 1.800 ton solüsyon hazır bekletiliyor.

AKOM'da Kış hazırlıkları bitti.
TAKİP ET Google News ile Takip Et

İstanbul Büyükşehir Belediyesi,  2011 kış sezonu olumsuz hava koşullarıyla mücadele planları gözden geçirildi.  Kış aylarında şehir hayatının normal seyrinin devam etmesini sağlamak amacıyla kötü hava koşullarıyla ve kar-buzlanma ve göllenme ile mücadele çalışmalarını değerlendirme planlama koordinasyon toplantısı AKOM’da yapıldı. 

Kışa hazırlık değerlendirme toplantısı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri  Âdem Baştürk başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıya; Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Hacımustafaoğlu, Daire Başkanları,  İETT Genel Müdürü,   İSKİ,  BEDAŞ, İBB Şirket temsilcileri,  ilgili müdürler, İstanbul Emniyet Müdürlüğü, Karayolları Bölge Müdürü ve temsilcileri katıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi olumsuz hava koşullarıyla mücadele hazırlıkları çerçevesinde 43 âdeti 1’inci öncelikli olmak üzere 255 güzergâhta toplam 2 bin 833 km uzunluğundaki yol ağı ve meydanlardaki çalışma programı değerlendirildi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü depolarında 154 bin 82 ton tuz mevcut. Hava şartlarının beklenenden daha zorlu geçmesi ihtimaline karşı 60 bin ton tuz siparişi yapıldı.  İlçe Belediyelerine ihtiyaçları durumunda tuz takviyesi yapılacak.  82 ayrı noktada 1.800 ton solüsyon hazır bekletiliyor. İhtiyaç halinde Yol Bakım ve Onarım Müdürlüğü tesislerinde üretim yapılacak.

Her bölgenin öncelikli güzergâhları belirlenerek, istasyonlar oluşturularak yağış öncesi ve yağış anında ana arterler, katılım noktaları, kavşaklar ve E-5’e müdahale edilecek şekilde hazırlıklar tamamlandı.

Ana arterlerin dışında, meydanlar, üst ve alt geçitler, vapur iskeleleri, Otobüs durakları, Hastane giriş çıkışları, Üniversite ve Okulların giriş çıkışları için de karla mücadele ekipleri oluşturuldu.

Olumsuz hava koşullarıyla ilgili çalışmalar için İstanbul 9 bölgeye ayrıldı.

1. BÖLGE: Bağcılar, Bayrampaşa, Esenler, Eyüp,Fatih,Güngören,Zeytinburnu
2. BÖLGE: Avcılar, Bakırköy, Bahçelievler, K.Çekmece, B.Çekmece, Başakşehir, Beylikdüzü, Esenyurt
3. BÖLGE: Beşiktaş, Beyoğlu, Kâğıthane, Şişli, Sarıyer,
4. BÖLGE: Gaziosmanpaşa, Arnavut köy, Sultangazi, Çatalca,Eyüp
5. BÖLGE: Çatalca, Silivri, B.Çekmece

6. BÖLGE: Kadıköy, Maltepe, Ümraniye, Üsküdar, Ataşehir
7. BÖLGE: Sancaktepe, Adalar, Kartal, Pendik, Sultanbeyli, Tuzla
8. BÖLGE: Beykoz, Çekmeköy, Sancaktepe
9. BÖLGE: Şile, Çekmeköy

Hava şartlarının ağırlaşmasıyla birlikte 772 araç ve iş makinesi, 3 bin 343 personel ile kötü hava koşullarıyla mücadele edilecek.

İstanbulluların sorunsuz bir kış geçirmeleri için tüm tedbirleri alan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, son model karla mücadele araçları ve erken uyarı sistemleri kullanacak.

Araçların, belirlenen güzergâhlarda yapacakları kar küreme ve yol açma çalışmaları, mevcut araç takip sistemi ile AKOM’dan takip edilecek. Gerekli durumlarda araçlar başka bölgelere yönlendirilecek.

Ekipler tarafından 255 müdahale güzergâhında yapılacak. Çalışmalarda buzlanma ilk olarak 3 saat önceden tespit edilip ekipler bilgilendirilecek. İlk bilgilendirmeden sonra son 45 dakika da ise ekipler sevk ve idare edilecek. Zaman kaybı ve gereksiz malzeme kullanımı engellenecek.

Park Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, meydanlar ve yaya geçitlerinde görev alacak. İETT metrobüs yolunda karla mücadeleme çalışmaları yapacak. Kritik kavşaklarda 21 kurtarıcı ve çekici muhtemel yolda kalmalar ve kazalara karşı hazır bekletilecek. Hastaneler, Üniversiteler, duraklar ve alt- üst geçitler için özel kar kürüme ekipleri oluşturuldu.

Hava şartlarının hayata riski olan -4 dereceye düşmesi durumunda, sokakta yaşayan vatandaşlar için toplama merkezleri planlandı.  Vatandaşlar zabıta, polis, ambülânslar ile toplanarak bakımları yapılacak, spor salonlarında veya otellerde misafir edilecekler.