banner1503
banner2254
banner2221

Çocuğunuz 1.Sınıfa Hazır mı ?
banner2250

 

1.sınıfa başlayacak bir öğrencide öğrenme boyutunda olması gereken özellikler:

 

·         Bir ders süresince sırasında oturarak dikkatini derse verebilmesi,

·         Aşağı-yukarı, büyük-küçük, ilk baştaki-en sondaki… gibi kavramları öğrenmiş olması,

·         El ve göz koordinasyonunun yazmaya-çizmeye yetecek kadar gelişmiş olması,

·         Dil gelişiminin kendini ifade etmeye yeterli olması,

·         Sayıları 10’a kadar sayması, tanıması ve yazabilmesi,

·         Objeler arasındaki benzerlik-farklılıkları bulabilmesi,

·         Resimlerdeki eksikleri görebilmesi,

·         Birbirini tamamlayan resimleri mantık kurarak sıraya koyabilmesi,

·         Hikâye tamamlayabilmesi,

·         Renkleri doğru tanıyabilmesi,

·         Verilen sıralı yönergeleri anlayıp yerine getirebilmesi gerekir.

Yukarıdaki bilgiler ve beceriler 1.sınıfın başlarında pekiştirmek amacıyla tekrar edilmeli ve varsa eksikleri giderici çalışmalar yapılmalı. Öğrenmeye yönelik özelliklerin yanında bir de duygusal ve sosyal boyutundan da bahsetmekte fayda var.

 

1.sınıfa başlayacak bir öğrencide duygusal ve sosyal boyutta olması gereken özellikler:

 

·         Anneden bağımsızlaşmış olması,

·         Öz bakım becerilerini (temizlik ve ihtiyaçlarını) kendi başına rahatlıkla karşılayabilmesi,

·         Yaşına uygun verilen sorumlulukları yerine getirebilmesi,

·         Arkadaşlarıyla birlikte oynayabilmesi, oyuncaklarını, eşyalarını ve bilgisini paylaşabilmesi,

·         Zamana ve mekana uygun tepkiler verebilmesi,

·         Okuldaki yetişkinler ve öğrencilerle iyi bir iletişim içinde olması,

·         Okul kuralların ve okul düzenine uyabilmesi,

·         Eşyalarına sahip çıkabilmesi,

·         Yaşının gerektirdiği hız ve beceriye sahip olması gerekir.

 

Bu özelliklere yeterince sahip olmayan çocuklar şu sorunları yaşayabilir:

 

·         Öğrenmede zorluk,

·         Başarıda düşüklük,

·         Okula gitmede isteksizlik,

·         Verilen sorumlulukları üstlenememe,

·         Öğretmenlerinin yönergelerine uygun davranmama,

·         Ders saatlerinde beklendiği şekilde davranmayıp çevresiyle aşırı ilgili olma,

·         Diğer öğrencilerin dikkatini dağıtacak davranışlar gösterme,

·         Arkadaşlarıyla geçinememe

·         Sürekli arkadaşlarını şikâyet etme vb.

Böyle bir sorunla karşı karşıya kalan veli, sınıf öğretmeni veya branş öğretmeni ile psikolojik danışman bir araya gelip bir yol haritası çıkarması gerekir. Veli- sınıf öğretmeni- branş öğretmeni- psikolojik danışman işbirliğinde çözülmeyecek bir durum varsa dışardan uzmanlardan yardım alınmalı.

Gazi FELEK
Özel Silivri Fatih İ.Ö.O
Müdür Yardımcısı

Önerilen Haberler

Loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner948

banner2166