banner1503
banner2254
banner2221

Her yatırımımız yeni cazibe merkezleri oluşturuyor
banner2251

Yeni yatırımlar yeni cazibe merkezleri demek

Ünlü sanatçılarla birlikte “Cebeci Geçici Hayvan Bakımevi”ni açan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, gazetecilerin Başbakan Erdoğan’ın açıkladığı ''Çılgın Proje: Kanal İstanbul'' ile ilgili sorularını cevaplandırdı. Bir gazetecinin ''Çanakkale ve Silivri'deki emlakçıların telefonlarının kilitlendiği ile ilgili bilgi aldık. Spekülasyonlar başladı. Bunların önüne nasıl geçeceksiniz? Boğazlardan transit geçiş yapan gemilerden para talep edilmiyor. Kanaldan geçecek gemilerden ücret alınacak mı?'' sorusu üzerine Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;

“Türkiye'de, İstanbul'da ya da dünyanın neresinde olursa olsun, ciddi bir yatırım gündeme geldiği zaman hemen onun etrafında bir takım cazibe merkezleri oluşabilir. Arazi satışları ve değerleri üzerinden bir takım şeyler konuşulabilir. İstanbul'da bugüne kadar yatırım yaptığımız yerlerin etrafında yeni cazibe merkezleri oluştu. Her yatırımımız ve projemiz yeni cazibe merkezleri oluşturuyor” dedi.

Kanal yakınına havaalanı ve liman yapılacak

“Kanalİstanbul” projesinin yerinin net olarak belli olduğunu, fakat spekülasyonlara neden olmaması için Başbakan Erdoğan tarafından hemen açıklanmadığını ifade eden Başkan Topbaş, “Sayın Başbakanımız bir önceki gece saat 1,5'a kadar beraber yaptığımız çalışma sonucunda bu detayların açıklanmamasını ve çalışmaların biraz daha yürütülmesi ve üzerinde durulmasını istediği için basit bir simülasyon gösterildi. İstenseydi çok daha cazip bir simülasyon ortaya konulabilirdi. Ama projenin haritası tam olarak yansıtılmadı. İstanbul'da belediye olarak bugüne kadar yaptığımız 39 milyar liralık yatırım şehrin çehresini değiştirdiği gibi emlak fiyatlarını da arttırdı” diye konuştu.

Yaşanan ekonomik krize rağmen İstanbul'daki gayrimenkul değerlerinde düşüş olmadığına dikkat çeken Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “O arazide yer almak isteyenler şunu da düşünsünler, 'ya kanal onların arsasının tam üstünden geçerse?' Onu da düşünsünler. Tam da üstüne basabilir. Çünkü net nokta verilmedi. Tarım alanlarına, havzalara ve ormanlara özellikle hassasiyet gösteriliyor. Bunu sadece bir kanal olarak değerlendirmemek lazım. Buna yakın bir havalimanı, ciddi anlamda Marmara'da lojistik merkez olabilecek şekilde bir liman düşüncesi var.”

İstanbul ve Çanakkale Boğazlarından geçişte şu anda bir ücret alınmadığını hatırlatan Topbaş, söz konusu kanal açılıp ücretli hale geldiğinde gemilerin zorlanarak oradan geçirilemeyeceğini, isteyenin normal yollardan, isteyenin de çok daha cazip ve hızlı otoban niteliğindeki kanaldan geçebileceğini kaydetti.

Ro-ro projesi karayollarını rahatlatacak

Başkan Kadir Topbaş, bir gazetecinin, “İstanbul'un cazibe merkezi hangi yakada olacak? Ro-ro projesi buna dahil mi?” şeklindeki sorusuna ise şu cevabı verdi; “İstanbul Boğazı başlangıcında veya Karadeniz'de bekleyen gemilerin yıllık kayıpları 1.4 milyar doları buluyor. Bugüne kadar bu projeyi birçok insan düşünmüş olabilir, tarihte de var. İstanbul boğazından günde 20 gemi geçerken böyle bir ihtiyacı gündeme getiremezsiniz. Ama bugün günde 146 gemi, senede 54 bin 420 gemi geçiyorsa ve bu da giderek artıyorsa, İstanbul gibi bir yaşam alanının her zaman bir tehdit altında olduğunu görmek gerekiyor. Akaryakıt ve ticari gemi geçişleri devam edeceğine göre, ihtiyaçtan kaynaklanan fikirler olur. Ama hayata geçirmek farklı bir şey. İnanıyorum ki İstanbul gelecekte dünyayı da etkileyecek önemli bir proje olarak ortaya çıkacaktır.”

Deprem tehdidi altındaki İstanbul’un özellikle çarpık yapılaşma olan alanlarının rahatlatılması açısından yeni cazibe alanları oluşturmayı hedeflediklerini, bu cazibe alanlarının turizmi de destekleyeceğini anlatan Başkan Topbaş, “Yeni cazibe alanları, turizmi destekleyecek yeni alanlarda düşünülüyor. Avrupa Yakasındaki yeni yerleşim alanı kanal projesi de dikkate alınarak geliştirilecek. Bahsettiğiniz gibi Marmara'yı geçen bir Ro-ro hattı projemiz var. Ambarlı-Bandırma arasında. Özellikle tır ve buna benzer ağır vasıtaların geçişiyle karayollarını baskı altından kurtarmak için düşünülen ayrı bir proje. Bununla ilgili çalışmalar sürmekte. İstanbul boğazında ikinci köprüden günde 30 bin civarında ağır vasıta geçmekte. Bu giderek artıyor, eksilmiyor. İstanbul ayrıca Türkiye'nin ihracat merkezi. Türkiye'nin ihracatının yüzde 60'ının yapıldığı bir kent. İthalatın yüzde 65'inin yapıldığı bir kent” şeklinde konuştu.

Önerilen Haberler

Loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner948

banner2166