Uzun 'Trakya'ya kara tren değil hızlı tren şart'

Ekonomist-Dış Ticaret Uzmanı Yusuf Uzun, Trakya'nın her geçen zamanda artan önemine rağmen özellikle ulaşım anlamında çok gerilerde kaldığını belirtti.

Uzun 'Trakya'ya kara tren değil hızlı tren şart'
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Yıllardır İstanbul-Edirne tren yolu ile sağlanan demiryolu ulaşımının ihtiyaçlara cevap veremez bir yeterlilikte olduğunu ifade eden Uzun, burada yaşayan halkın; kara tren şarkısı söylemekten bıktığını ve acilen hızlı trenin bu bölgede halkın hizmetine sunulması gerektiğini söyledi. 

Usta siyasetçi Uzun,’’   İstanbul’un, Trakya ile bağlantısı demiryolu ulaşımı olarak yıllardır Eminönü -Edirne istikametine giden tren ile dir. Yaşam hayatımızda bu hattı birçoğumuz kullanmış olabilir. Trakya bölgesi; verimli topraklarıyla, ticaretiyle, sanayisiyle, kültürüyle ve hayvancılığıyla Türkiye’nin ekonomisine ciddi oranda etki eden bir konumdadır. Türkiye’nin en büyük sanayi fabrikalarının bu bölgede olması nedeniyle ciddi bir ulaşım yoğunluğu söz konusudur. Trakya bölgesinde bulunan illerimizin; çok büyük ilçeleri olması nedeniyle ulaşım noktasında teknolojik imkânlar bu ilçelere sunulmamıştır. İlçeler ve iller arasında maalesef hızlı ulaşım imkânı karasal olarak sağlanmamaktadır. Bu ilçelerde çok büyük fabrikaların olması nedeniyle yoğun bir işçi trafiği oluşmaktadır. Tüm sanayicilerin sektörlerinde kalifiye eleman bulamaması zaman- zaman büyük üretim aksamalarına neden olmaktadır. İstanbul’da ikamet eden bir işçi; maalesef bu bölgelerin ulaşım imkânı rahat olmadığı için bu istihdam olanağından faydalanamıyor. İstanbul’un bu ilçelerle ve illerle bağlantısı HIZLI TREN ile çözülemedi. İnsanımız 90 yıldır bu sorunu yaşamaktadır. İstanbul – Silivri- Çorlu / Çorlu Çerkezköy / Çerkezköy – Saray / Çorlu Lüleburgaz en önemli ve ve acil yapılması gereken Türkiye’de tek yatırımdır. Ulaşım maliyetleri çok düşecektir. Arazi koşullarının çok düzgün olması hasebiyle çok rahat yapılması gereken bir yatırımdır. İstanbul’da yaşayan bir kimse Çorlu- Çerkezköy- Lüleburgaz- Saray –Kapaklı ilçelerinde rahat iş bulabilir. Bu şekilde ulaşımın hızlı olmasıyla nüfusun büyük bir kısmı İstanbul üzerinden bu alanlara dağılacaktır. Böylece İstanbul trafiği 20 % oranında azalabilir. Yabancılar için 10 milyar dolar milli bütçeden harcanırken bizim vatandaşımız için bu para neden harcanmıyor. ? Bu bölgede yaşayan tüm halkın değerlendirilmesi gerekir. Toplum adına yapılacak hizmetlerde önce insanların beynindeki düşünce yapısına bakılıyor. Beyinler üzerinden yapılan hizmetler maalesef toplumu ötekileştiriyor. Kaynaşma yerine ayrışma unsuru ön plana çıkıyor. Daha kötüsü çatışma ruhu toplum içerinde hâkim oluyor. Siyasi çatışmalar ön plana çıkıyor. 90 yıl boyunca siyasi partiler bu ülkede tüm iktidarlar birbirinden öç ve intikam alma mantığıyla hareket ettikleri için hizmet, kalkınma, idarecilik alanında çok geride kaldık. Avrupa toplumlarıyla bizim aramızdaki ana fark burada yatmaktadır. Böyle bir önemli konunun (HIZLI TREN ) seçime giderken hiçbir partinin veya adayın dilinde olmaması çok manidardır ve üzücüdür. Kara tren yerini ‘’hızlı trenin’’ alması için bir 90 yıl daha mı beklemeliyiz. ? Milletimiz Kara tren türküsünü dinlemekten usandı ve bıktı. Tüm yetkililere çağrıda bulunuyorum ‘’ Biz millet olarak bu bölgede hızlı tren türküsü söylemek istiyoruz.’’
Benim ilanım şudur ki: Bu il ve ilçelere bu ulaşımı sağlayacak siyasi parti temsilcileri aranmaktadır. Tüm halkımıza duyurulur’’ dedi.