banner1503
banner2095
banner1951

Tek tip diyet yapanlar dikkat
banner1782

Uzman Diyetisyen Bengi Çetiner, düşük kalorili ve genellikle tek tip beslenmeye dayalı diyetlerin faturasının oldukça ağır olduğunu söyledi.

Uzman Diyetisyen Bengi Çetiner, “Merkezimize başvuran kişilere sadece diyet vermeyip, aynı zamanda kombine uygulamalar ile kilo verme sürecince yardımcı oluyoruz. Kişilerin kişiliğine göre beden yapısı ve analize göre, bölgesel yağlanma problemine göre, besin toleransı testi ve yeme bağımlılıklarına göre kombine uygulamalar tercih ediyoruz. Pilates, EMS fit, radyofrekans ve lazer lipoliz işlemleri ve hipnoterapi ile zayıflama seçeneklerinin bulunuyor” dedi.

“Yetişkin bir kişinin günde en az 120-130 gram kadar karbonhidrat alması gerekir”

Kalp damar hastalıklarından osteoporoza, sinir sisteminin hasara uğramasından böbrek fonksiyonlarında geri dönüşümlü ya da dönüşümsüz pek çok hastalıkların, bu diyetlerin yol açtığı sorunlardan sadece bir kaçı olduğunu ifade eden Çetiner, “Tıp dilinde şok diyetlerin diğer adı ketojenik diyetlerdir. Bunlar çok düşük kalorili olup protein oranı yüksek diyetlerdir. Vücut dokularından kayıp ile kilo vermeyi sağlayan bu diyetler kişinin kas ve su kaybetmesine, vücut yağının yükselmesine neden olur. Karbonhidratı düşük protein oranı yüksek diyetler vücut metabolizmasının dengesini bozar. Başlangıçta bir günlük karbonhidrat tüketimini 20 grama kadar sınırlar. Oysa yetişkin bir kişinin günde en az 120-130 gram kadar karbonhidrat alması gerekir. Diyet çoğu tahılı, baklagil, meyve, ekmek, pirinç, patates, makarna ve nişastalı besini karbonhidrat kaynakları oldukları için diyete dahil etmez fakat et, yumurta, peynir, tereyağı ve kremayı istediğiniz kadar tüketirsiniz. Günlük karbonhidrat alımınızı fazlaca sınırlarsanız, vücudunuz önce depolanmış olan karbonhidratı enerji olarak kullanır. Böylece vücudunuz karaciğer ve kaslardaki depo karbonhidratları kullanır (glikojen) su atar ve hızla kilo verirsiniz. Vücudunuz aynı zamanda biraz da yağ yakmaya başlar ama karbonhidratlar olmadan yakılan yağlar, kan dolaşımınızda asit yüklü "keton cisimleri" yağmuruna neden olur. Bu "asit yüklü yağmurlar" vücudunuzun asit yükünü artırır. İştahınızı baskılar. Kısacası siz kilo verirsiniz ama bir süre sonra kaslarınız eriyip yanmaya yani yağ yerine kas kaybetmeye başlarsınız” diye konuştu.

Bu tür diyetleri uygulayan kişilerin bir süre sonra kolesterolleri yükselmeye, ürik asitleri artmaya, karaciğerleri bozulmaya, kalp damarlarının tıkanmaya başladığını kaydeden Çetiner, “Yorgunluk, baş ağrısı, bulantı, halsizlik ve bitkinlik de hissedilir. Araştırmalar, bu diyetleri sık sık deneyenlerin kansere ve kemik erimesi sorununa(Osteoporoz) yakalanma olasılıklarının arttığını gösteriyor. Besin öğeleri yetersizliğinden dolayı çeşitli minerallerin kaybı ölümle sonuçlanabilir. Bu tarz diyetleri yapmadan önce bir kez daha düşünün ve yanlış diyet kurbanı olmayın. Unutmayın sağlıklı ve dengeli beslenme yaşam ömrünüzü uzatır” açıklamalarında bulundu.
Önerilen Haberler

Loading...
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner2097

banner2111

banner2112

banner2113

banner2114

banner2115

banner2116

banner2117

banner2118

banner2096

banner2098

banner2099

banner2100

banner2101

banner2102

banner2103

banner2104

banner2105

banner2106

banner2107

banner2108

banner2109

banner2110