İnsan Odaklı İnteraktif Belediyecilik

İnsan odaklı hizmet anlayışını, teknoloji ile birleştiren Silivri Belediyesi, Türkiye’de örneğine az rastlanan bir yöntemle vatandaşın sorunlarına çözüm buluyor.

İnsan Odaklı İnteraktif Belediyecilik
TAKİP ET Google News ile Takip Et

 

Göreve geldiği günden bu yana, “önce insan” diyerek, tüm hizmetlerinde ve çalışmalarında insan faktörünü ön plana koyan Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, bu anlayışını teknolojiye verdiği önemle birleştirerek, Türkiye’de çok az örneği olan bir uygulamayı hayata geçirdi. Özcan Işıklar’ın, takipçi sayısı giderek artan Twitter hesabı aracılığıyla, vatandaşlar şahit oldukları olumsuzları fotoğraflı olarak iletebiliyor. Uygulamaya konan sistemde, cep telefonu ya da dijital fotoğraf makinesi ile, şikâyet ya da talebe konu olan olayın fotoğrafını çeken vatandaş, bu fotoğrafları Twitter sosyal paylaşım sitesindeki Özcan Işıklar’ın resmi hesabına gönderiyor. Yer ve açıklama bilgisi ile gelen fotoğrafı inceleyen Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar da, vatandaşların sıkıntısını ilgili birim amirine ileterek, çözümlenmesini sağlıyor. Vatandaşa da daha sonra, sorunun kaynağı ve çözümü ile ilgili bilgilendirme mesajı gönderiliyor.

 

ŞİKÂYETİ TWİTTER ÜZERİNDEN ÇÖZÜLDÜ

Türkiye’de benzerini çok az belediyenin uyguladığı sistemde ilk olarak, Altınkum Sitesi’nde oturan bir vatandaş, cep telefonu ile çektiği görüntüleri, sosyal medya aracılığıyla Başkan Işıklar ile paylaştı. Vatandaşın günübirlik denize gelen ziyaretçilerin bıraktığı ve kötü bir görüntü ile kokuya neden olan çöplerle ilgili şikâyeti, bir gün içinde çözüldü ve geri dönüş yapılarak bilgilendirildi. Vatandaş, ilk mesajlarından hemen sonra, Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar’a teşekkür eden bir mesaj daha yayınladı.