banner3088

Araç Sigortasında Devrim!


Yıllardan beri yabancı ülkelerin sigorta şirketleri ülkemizi sömürmek için ülkemize akın, akın geldiler. Halen de gelmeleri sürüyor. Bu şirketler bizim kara gözümüzü, kara kaşımızı görmeye gelmiyorlar. Gelişlerinin tek nedeni, ceplerimizi ceplerine boşaltmak. Şüphesiz gelir hesaplarını geldikleri ülkenin koşullarına göre hesaplamışlardı. Oysa burası Türkiye. Kuralsızlıkların sınırsız yaşandığı bir ülkedir bizim ülkemiz. Her gün gazete sayfalarını ve ekranları aşırı hız ve makas atma kazaları doldurmaktadır. Ülkesinin insanlarını yeterince tanımayan yöneticiler aşırı hızdan ve makas atmaktan kaynaklanan kazaların para cezalarıyla önlenebileceğini zannediyorlar. Oysa hız delisi bir makasçı para cezaları arttırılacakmış. Bu durumda yine hız yapacak mısın sorusuna bakınız ne diyor? BENİ HİÇ BİR ŞEY HIZ YAPMAKTAN ALIKOYAMAZ. Bu durumda yapılması gereken nedir? Elbette ki para cezalarıyla birlikte hapis cezalarının konulması, varsa arttırılması gerekir. Aksi halde o hız delilerinin önünü hiçbir şey kesemez. Hız delilerinin neden olduğu trafik kazalarının bedeli kaza yapmayanlarında sırtına yüklenilmektedir.

Trafik kazalarındaki gerçek suçlu sonunda bulundu. Meğer kazalara neden olan hep eski model arabalarmış. Ben dahil, eski model araba kullananların ne normal yollarda, ne de otobanda aşırı hız yapıp makas attıklarını görmedim. Üstelik direksiyon hakimiyetini kaybedip bariyerlere, ağaçlara ve duraklara bindiren hangi arabalar? Yüksek model arabalar değil mi? Bu durumda düşük model arabaları günah keçisi ilan etmenin gerekçesi nedir? Öncelikle eski arabaların günah keçisi yapmaktan karlı çıkacak olanlar ataç üreticileri ile satış bayileridir. Araba kullanma alışkanlıkları olanlar bu alışkanlıklarından kolay bir şekilde vazgeçemezler. Eski arabasını kullanamayacak durumda kalanlar mutlaka kendilerine yeni bir araba alacaklardır. Anlaşılacağı gibi bu durum araç üreticilerinin işine yarayacaktır. Bu madalyonun bir de öbür yüzü var. Eski arabalarını vergiler ve sigorta bedelleri yüzünden elden çıkarmak zorunda kalanların tümü kendilerine yeni araba alamazlar. Kanımca yüzde sekseni araba kullanmaya veda edecektir. Devletin en büyük geliri akaryakıt vergilerindendir. Kullanılan arabaların trafikten çekilmesiyle devletin büyük oranda vergi kaybına uğraması kaçınılmaz olur. Bu nedenle, bu konuda atılacak olan adımlarda çok dikkatli olunması gerekir.

Günümüzün arabaları gelişen teknoloji sayesinde çok uzun ömürlü olmuşlardır. Eskiden araç motorlarının ekonomik ömrü yüz bin kilometre ile sınırlıydı. Oysa günümüzün araç motorları bir milyon kilometreye kadar ulaşabilmektedir. Yaşı yetmişi aşmış olan otomobil kullanıcıları teknoloji rezaleti Vanguart otomobillerini anımsayacaklardır. Diğer modellerden beş altı kat daha ucuza satılan bu arabaları alanlar Marmara çırası gibi yanmışlardı. Çok değil beş altı yılda hurdaya çıkıp yok olmuşlardı. Uzun ömürlü motorlar ve çok kaliteli koruyucu boyalar sayesinde araç ömürleri çok uzamıştır. Daha uzun yıllar iş görecek olan araçların model düşüklüğü yüzünden hurdaya ayrılması çok büyük bir ekonomi kaybına neden olacaktır. Her insan lüks yaşamayı ister. İster ama lüks yaşamanın bedeli çok ağırdır. Nice miras yediler lüks yaşam tutkusu yüzünden kısa zamanda kondukları miras ellerinden kayıp gitmiştir.

Yunanlılar savaş yorgunu olmasına rağmen kişi başına ulusal gelirlerini kısa zamanda on bin dolara çıkarmışlardı. Savaşa girmemiş olan ülkemizde ise kişi başına ulusal gelir iki bin liraya bile ulaşamıyordu. Yunanlılar ayaklarını yorganlarına göre uzatırlarken bizde büyük bir lüks salgını başlamıştı. Yunanlılar İkinci Dünya Harbinden kalan askeri cemseleri onarıp üzerine iş görecek bir kasa koyarak kitle taşımacılığını o araçlar ile yapmışlardı.

Karayolları taşımacılığında her yıl model değişikliği yapılması gerektiğinden, sürekli olarak karayolları taşımacılığı teşvik edilmiştir. En güvenli ve en ucuz taşımacılık aracı olan trenler için demiryollarının, bırakınız yeni yollar kazanılmasını, mevcut olanların bakımları bile doğru dürüst yapılmadı. Bir ara halkımız motor sıkletlere ve bisikletlere yönlendirilmek istenildi ama itibar görmedi. Nasıl görebilirdi ki? Karayollarının hangisinde bisiklet ve motor sıklet yolu var? Trafik magandalarının karayollarına hakim oldukları bir ortamda bisiklet veya motor sıklet kullanmak olası mı? Ancak eceline susayanlar kullanabilirler.

Özcan Nevres ozcan.nevres@gmail.com

www.ozcannevres.com

 
YORUM EKLE

banner3205

banner3153

banner3211

banner3196