banner3088

Bel Fıtığını Egzersizle Yenebilirsin

Omurganın en hareketli bölümlerinden olan bel(lumbar)bölgesi, günlük yaşantımızda ağır yüklere, zorlanmalara ve darbelere maruz kalabiliyor. Bunun sonucu da bel bölgesinde çeşitli problemler ortaya çıkabiliyor. En çok görülen problem ise fıtık olmakla birlikte bel ağrısı da toplum arasında yaygın bir durumda gözüküyor.

Peki, bel fıtığı nedir? Omurların arasında diskler vardır. Bu diskler iç ve dış tabaka olarak ikiye ayrılır. Dıştaki tabaka yapısının bozulması sonucu içteki tabakayı dışa doğru iter. Taşan yapı omurilik kanalındaki sinerlere baskı yapar ve sinirleri sıkıştırır.

Bel fıtığına neden olan sebepler arasında ağır kaldırma, bilinçsiz hareketler, aşırı hareketsizlik, ayakta çok durmak, sürekli oturarak çalışmak, ısınmadan egzersizi başlamak ve yaşla birlikte diskler arasındaki sıvıların azalması sonucu bel fıtığı oluşabilmektedir.

Bel fıtığı kendini nasıl belli eder? Belde ve bacakta ağrılar, bel ve bacaklarda güç kaybı ve uyuşma oluşabilmektedir.

Bel fıtığını spor nasıl önler? Vücudun genel olarak bütün kasları kuvvetlendirilmelidir. Sırt, bel, kalça, karın, göğüs ve bacak(femur) kaslarını kuvvetlendirerek ağrılar azabilmekte ve kişilerin daha rahat hareket etmesi sağlanabilir. Karın kasları birincil olarak yer almaktadır. Ayrıca kişilerin esnekliğinin artırılması büyük önem arz etmektedir.

Kişinin haftanın 3-4 günü spor salonuna gitmesi ve uzman kişiler tarafından kontrollü ve disiplinli bir şekilde programlanması gerekir. Eğitmenin söylediği dışında bir şey yapılmaması en önemli unsurdur. Çünkü eğitmenleri dinlemeyen kişilerde sorunlar daha ileri noktalara gidebilmektedir.

Gelecek yazımda görüşmek dileğiyle, spor ve sağlıkla kalın J

http://hakannergis.blogspot.com.tr/

hknrgs10@outlook.com

www.hakannergis.com ‘’ YAKINDA ‘’

YORUM EKLE

banner3205

banner3212

banner2251

banner3196