banner3069

Demir at'lı kara yol kahramanları

Yaşadığımız kentlerde araçların fazla olması beraberinde getirdiği trafik yoğunluğu nedeniyle motosiklet kullanımı her geçen gün arttığını gösteriyor istatistikler.

Araştırmalar, 2021 yılında dünya geleninde motosiklet sayısının 160 milyona çıkması beklendiğini ortaya sürdü. Bu rakam bana göre sevindirici olduğu kadar da ürkütücü çünkü her yıl 44 bin 855 motosiklet kazası olduğu kayda geçtiğini okuyoruz.

Türkiye'de 2017 yılı itibari ile 21,6 milyon motorlu aracın 3 milyonunu motosikletler oluşturmuş. Bu durumda Türkiye nüfusunun 80 milyon olduğu göz önüne aldığımızda her 100 kişiden 4'ü motosiklet kullanıyor. Bu rakamın üzücü tarafı ise, Türkiye’de birçok motor kayıtsız ve ehliyetsiz olarak kullanıldığı.

Yine 2017 yılı verilerine göre ehliyet alan her 100 kişiden 36'sı kadın olduğunu biliyor muydunuz? Evet, son zamanlarda motosiklet kullanımı için kadınlardan çok talep olduğu da bir gerçek.

Motosikletlerin, otomobillere göre daha tehlikeli olduğu insanlar arasında sıkça söylenir, bu kısmen de olsa doğru, çünkü ehliyetsiz ve kayıt dışı kullanım söz konusuysa tehlike kaçınılmaz. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi, 1 Radyoloji Anabilim Dalı, Ortopedi ve Travmatoloji Anabilim Dalı’nın raporuna bir göz atın derim.

Şimdi, bir yol yapımı düşünelim. Asfalt, hatırladığım kadarıyla yapı olarak yapıştırıcı ham petrolün yan ürünü olup, kaya taşların çıkarılması parçalanması falan uzun, çok uzun bir uğraş sonrası gerçekleşiyor. Kabul. İyi de bu yollara asfaltı dökerken neyi neye göre hesaplanıyor? bende bunu merak ediyorum. Bariyer yapımı mesela?

Onun yapımı kazaları önlemek değil mi? Yapılmasında ki amaç ne? Neye göre hesaplanıyor ki yüzlerce motosikletçiyi canından ediyor? Kimse bana kaderden falan bahsetmesin lütfen, bu işler kaderciliği düşünerek yapılamaz!

Bakın, geçen sene yurt dışındayken haberlerde bir işçi servisi bariyere çarpıp şarampole yuvarlandığını gösterdi. Tüm gündem buydu, günlerce. Sanatçılar konserlerini bile iptal ettiler. Adamlar bariyer yapımın ham maddesinden tutunda birbirine bağlayan vidaların dayanma gücüne kadar hesaplayıp tartıştılar biliyor musunuz? Onları üreten sorumluları, karayolu sorumluları içişleri bakanı, olay yeri inceleme, şoförün psikolojisi aile ve toplumda ki davranışlarına kadar hepsi itinayla sorgulandı hepsi. Bir vidanın dayanıklılığı tartışıldı günlerce, var gerisini siz düşünün. Kader sadece Türkiye’de mi var arkadaş?

Oksijen hırsızı, küçücük çocuğu taciz eder şeytana uydum der, kadın dayak yer kocasıdır derler, öldürülür namusunu temizledi derler, kaza olur ölür ömrü o kadarmış, Allah daha çok sevmiş derler. Yapmayın. Bu cehalettir. Bu bilgisizliktir. Allah’ın hiç işi yok oturacak her gün kaderi değiştirecek?

Hayır, kader değil ihmal! Teknoloji ve bilgi çağında cahil kalmak kader değil bir tercihtir hatırlatayım.

Binlerce motosikletçi “Katil bariyer istemiyoruz” diye haykırdılar her gün, bu devlet yöneticilerinin hepsi mi sağır?

Yine söylüyorum, teknoloji çağındayız teknoloji, çocuk bezi üreticileri pilli bez icat etti, çocuğun bezi dolunca alarm veriyor, değiştir beni diyor değiştir…

Bence de şu düşünce yapılarınızı bir değiştirin artık!

Bariyerlerin arasına yumuşak bir dokudan oluşan plastik bir koruyucu olamaz mı? Yine plastikten üretilen çarpma ya da sürüklenme anında dönen dubalar yapılamaz mı? Ne yani bu çağda çare mi yok?

Çare mi yok, yoksa insanlarına canına acımak mı yok?

Kadınların göğüs dolgunluğu için üretilen silikon testinde bile, üstünden tır geçiyor da yine patlamıyor arkadaş, siz ne yapıyorsunuz? Kimi kandırıyorsunuz? Binlerce binalar yollar yapılıyor çok para harcanıyor eyvallah da, bu paranın içine “bir can’ı da katıyor musunuz? Hangi yapı ve masraf, giden bir “can” kadar pahalı olabilir ki? Lütfen hesabınızı iyi yapın.

Bunu yazıyla anlattık.Bunu sözel anlattık.Bunu örnekli anlattık.Bunu canla bile anlattık.Daha nasıl? Beyin idrak enfeksyonunuz varsa tabi bilemem...!

Motosiklet ve sürücüsü, trafiği güzelleştiren araçlar ve insanlardır. Bunu bilir, bunu söylerim. Aşk deyince hemen erkek kadın akla gelir ya. Gelmesin, çünkü motosiklet kullanımı da bir aşk bir tutkudur. Öyle sonradan olunur mu bilemem çünkü ben mayada olduğuna inanırım, (motosiklet tutkunları katılır mı bana bilmem ama) dışarıdan bir ara gazı sesi geldiğinde istem dışı pencereye gider bakarsın. Bu çok başka bir şey.

Kim ne derse desin güzel insanlardır onlar, motosiklet kullanımı bir sanattır.

Trafikte araçların arasında çok çekici ve albenili olarak boy göstermeleri çok güzel… Yollara çok başka bir güzellik ve farkındalık katıyorlar. Trafikteyken 3/5 motosiklet arka arkaya geçtiğinde direksiyon başında hangi sürücü gıptayla bakmıyor onlara, hem de iç geçirerek?

Hadi söyleyin, kaçımız kıskanmıyor? Kaçımız o direksiyonun başında onları gördüğümüzde eğreti otu gibi kalmıyoruz? Doğruyu hepimiz biliyoruz aslında.

Söyleyin bakalım cinsiyet ayrımı yapmadan, zira istatistikleri gördünüz. Kim istemez şöyle simsiyah bir motosikletli olan eşi veya sevgiliyi? Kişisel koruyucu ekipmanlar giyilmiş, tarzı görünüşü, duruşu vs. Kim?

Farklı insanlardır onlar boş verin siz. Onların dünyası ayrı. Mesela asla duymazsınız motosikletçi bir köpeğe çarptı arkasına bakmadan da gitti diye. İnce ruhlu insanlardır onlar. Doğaya, insana, hayvana, çocuğa saygıları sonsuzdur. İnsanlıklıdır motosikletçiler, o insanlardan biri olan Tarık Düzgün’e de buradan saygılar…Marjinal falan da değiller ayrıca, tam da olması gerektiği gibiler…

Özgür ruhların dışarı yansımaları, modern köleliğe yollarda isyan edenlerdir motosikletçiler, tıpkı Repçiler gibi.

Silivri’de iki olayı hiç unutamam:

Biri, çocuk istismarı ve tecavüze” Dur” demek için toplanmışlardı, biri de motosikletlerle Mustafa Kemal Atatürk’ün imzasını yapmışlardı sahilde. Olağanüstüydüler. Sesleri sanki o çocukların isyanı gibiydiler…

SMK (Silivri Motosiklet Kulübü’ne)de buradan sevgi ve saygılarımı ileterek, bu sene de mutlaka ama mutlaka bir görsel Show bekliyoruz!

Trafikte onlara dikkat edilsin lütfen. Kızmak yerine yol verilsin, iki tekeri eksik diye mi bu inatlaşma onlarla, yoksa o kullandığımız dört tekerin yapamadığını yaptığı için mi?

Yaşı küçük olup tecrübesi az olan motosikletçilere hitaben: Sizde sevgili özgür ruhlar, ehliyetsiz kasksız ve tam eğitiminizi almadan çıkmayın yollara. Artistliğe gerek yok. Görüyorsunuz ki bu işin şakası yok.

Hem eğitimini alıp efendiliğini bozmayacaksın hem de çılgınlığını koruyacaksın!

Eğitim eğitim eğitim unutmayın! Her işi raconuna göre yaparsanız tadına varırsınız, hız yaparak korku salıp korkmanız yerine bu meretin tadına varın…!

Sun Tzu’nun sözünü hatırlatayım; “Kötü komutanlar önce savaşa girer, sonra nasıl kazanacağını düşünürler; iyi komutanlar önce nasıl kazanacağını bulmadan savaşa girmezler.” Önce viraja girip de sonra nasıl çıkacağını düşünenlerden olmayın.

 Al sevgilini veya eşini at bagaja birkaç arpa suyu bas git. Çık bir dağın tepesine, Can Yücel’in en sevdiğin şiirlerini okurken batan güneşi izlet ona, uyudu mu? Ört üstüne yıldızları otur seyreyle doğanın güzelliğini…

Altında ki demir atın gücünü test etmenden ziyade tadını çıkar. Adınız gibi emin olun ki, yerinizde ve o yeteneğe sahip olmak isteyenler çok fazla…

Delipoyraz lakabında olan bir motosiklet tutkununun sözüyle hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum güzel ruhlar…

“Azrail’le yatakta yaşlılık ağrıları çekerken değil, asfalt üzerinde alçaktan uçarken karşılaşma tercihi bizimki”.

Azrail’le değil her daim güzelliklerle karşılaşmanız dileklerimle…

“KATİL BARİYER İSTEMİYORUZ”!

Sevgiyle kalın demir at’lı karayolların kahramanları…

YORUM EKLE
YORUMLAR
Orhan Keskin
Orhan Keskin - 11 ay Önce

Muhteşem bir yazı, teşekkürler

Yasin Elmaslı
Yasin Elmaslı - 11 ay Önce

Teşekkürler Senay hanım motosiklet iletin halini anlatan güzel bir yazı olmuş.

Ali altay
Ali altay - 11 ay Önce

Harika bir aydınlatıcı bir yazı tebrik ederim

Hasan Talan
Hasan Talan - 11 ay Önce

Ağzına emeğine diline sağlık

Galip ÇELİK
Galip ÇELİK - 11 ay Önce

Yazınızı sonuna kadar okudum ve bir ekleme yapmak istedim fakat herşeye değinmişsiniz elinize yüreğinize sağlık dinlemekten başka birşey diyemiyorum sevgiler selamlar

TC Kenan Baran
TC Kenan Baran - 11 ay Önce

Güzel bir yazı keyifle okudum yüreğinize sağlık ...

Uğur
Uğur - 11 ay Önce

Güzel konu ve güzel bir yazı emeğinize sağlık

banner2833

banner2250