'2'nci el otomotiv pazarı yılı 3,4 milyon adetle kapatacak'

DOD Perakende Müdürü Erol Gündoğan 2'nci el piyasasının yıl sonunda 3,4 milyon adetlik seviyeye ulaşacağını belirtti.

'2'nci el otomotiv pazarı yılı 3,4 milyon adetle kapatacak'
TAKİP ET Google News ile Takip Et

 DOD Perakende Müdürü Erol Gündoğan 2’nci el piyasasının yıl sonunda 3,4 milyon adetlik seviyeye ulaşacağını belirtti. 

Gündoğan, 2012 yılında 2’nci elde toplam otomobil pazarının  3,2 milyon adet olarak gerçekleştiğini belirterek, “2013’ün 9 aylık verilerini incelediğimizde satış adetlerinin 2012’ye kıyasla yüzde 7’lik bir artışla 2,5 milyon seviyelerine ulaştığı görülmektedir. Buradan yola çıktığımızda son çeyrekte satışların artma trendi dikkate alınarak 2013 yıl sonunda 3,4 milyon seviyelerine ulaşılacağını düşünmekteyiz” ifadelerini kullandı.

DOD’un 2012'yi yaklaşık 17 bin adetlik satışla tamamladığını bu yılsa kasım ayında 18 bin adedi geçtiklerini kaydeden Gündoğan “DOD olarak yılı 20 bin adetlik satışla kapatmayı hedefliyoruz. 2013’te mevsimsel iniş çıkışlar yasanmış olsa da genel anlamda baktığımızda olumlu bir yıl olmuştur. Yıl içinde yaşanan kur yükselişlerine karşın birçok ithal markanın fiyatlarını kurla aynı oranda artırmamış olmaları fiyatlarda büyük değişiklikler yaşanmasına engel olmuştur” değerlendirmesinde bulundu.

2014 yılının ilk çeyreğinde yeni araç pazarındaki ürünlerin, mevcut kur seviyesi ile gerçek fiyatını bulacağını ve bu durumun ikinci el satışlarına olumlu yansıyacağını da sözlerine ekleyen Gündoğan, şunları kaydetti:

“Ülke büyüme verilerine bakıldığında oran olarak azalmış olsa da yine de büyüme öngörüsü var. Dolayısıyla ikinci el araç pazarı tıpkı 2013’te olduğu seviyelerde büyüyecektir. Ayrıca DOD gibi kurumsal firmaların sayısında yaşanan artış tüketici nezdinde hem ticareti kolaylaştıran hem de güven unsurunu kuvvetlendiren enstrümanlar olarak dikkati çekiyor. Bu durumun gelişmelere de olumlu yansıyacağını düşünüyoruz. İkinci el araç satış firmaları çoğaldıkça beraberinde bu sektöre kalite de gelecektir. Müşteri güvenebileceği ve kendisine farklı, tek noktadan kolay ve hızlı çözümler sunan noktaları tercih edecektir. Bu düşünceden hareketle; DOD olarak 2014 yılı için 25 bin adedin üzerine çıkmayı hedefliyoruz.”