Giyim platformunda tüm çalışanlar şirkete hissedar oluyor

Uluslararası e-ticaret ve online giyim platformu Modanisa çalışanlarını şirkete hissedar yapıyor. Çalışanlara ayrılan ve şu andaki tahmini toplamı 8 milyon TL'yi geçen hisselerin 5 yıl içinde 10 kat yükselen bir değere ulaşması bekleniyor.

Giyim platformunda tüm çalışanlar şirkete hissedar oluyor
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Uluslararası e-ticaret ve online giyim platformu Modanisa çalışanlarını şirkete hissedar yapıyor. Çalışanlara ayrılan ve şu andaki tahmini toplamı 8 milyon TL’yi geçen hisselerin 5 yıl içinde 10 kat yükselen bir değere ulaşması bekleniyor.

5 kıtada 140 ülkeye gönderim yapan, 6 dilde hizmet veren ve yıllık 200 milyon ziyaretçiye ulaşan uluslararası e-ticaret ve online giyim platformu Modanisa, çalışanların ‘hissedar’ yapılacağını açıkladı. Konuyla ilgili konuşan Modanisa Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Kerim Türe, kuruldukları 2011 yılından bu yana çok önemli bir büyüme gerçekleştirdiklerini belirtti. Türe, bu büyümede Modanisa çalışanlarının emeğinin çok önemli olduğunu ve bu nedenle yaşadıkları büyümeden çalışanların da pay alması gerektiğini düşündüklerini ifade ederek “Çalışan Hisse Havuz Programı, dünyanın birçok ülkesinde görmeye, duymaya alıştığımız bir durum. Çalışanları şirketin geleceğine ve hayallerine ortak eden, mutluluğunu ve bağlılığını artıran bu uygulama ise ne yazık ki ülkemizde kurumsallaşmış bir program değil. 10. yılımıza girerken Modanisa olarak bu alanda öncü olmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

“Tahmini 8 milyon TL civarında havuz hisseyi, halen bu heyecanlı yolculuğun bir parçası olan tüm Modanisa’lılarla paylaşacağız” diyen Kerim Türe, “Programa dahil olmak için çalışanların, en az 1 yılını Modanisa bünyesinde doldurmuş olması ve program için belirlenen tarihte halen Modanisa dahilinde çalışıyor olması gerekiyor. Havuz hissesi değeri miktarı, çalışanların Modanisa’da geçirdiği süreye ve kıdeme bağlı olarak belirlenecek. Çalışanların Modanisa’da sergilediği başarılı çalışma performansı, havuz hissesi değeri miktarından alacağı payı artıracak. Modanisa çalışanlarının havuz hissesi değerinden alacakları tutar, şirket değerindeki artış doğrultusunda artacak” diye konuştu.

2020 yılına ilişkin de değerlendirme yapan Türe, “Dünya markası olma yolculuğumuzda geçtiğimiz aylarda Güneydoğu Asya’da çok önemli bir adım attık ve Malezya’da lansman yaptık. Güneydoğu Asya’da yaklaşık 300 milyonluk Müslüman ağırlıklı bir nüfus var. Malezya, o bölgenin en gelişmiş ekonomilerinden biri. Ayrıca 32 milyon Malezyalı nüfusun 26 milyonu aktif internet kullanıcısı ve 16-64 yaş arasındaki Malezyalı kullanıcıların yüzde 80’i online alışveriş yapıyor. Malezya bu nedenle bizim için çok önemli bir ülke. Biliyorsunuz bu lansman süreci öncesinde hizmet verdiğimiz dil sayısını da 5’ten 6’ya çıkardık. Türkçe, Arapça, İngilizce, Fransızca, Almanca ve artık Malezya ile Endonezya’da yaygın olarak konuşulan Bahasa dilinde de hizmet veriyoruz. Endonezya ve Malezya’da toplam 300 milyon kişi Bahasa dili konuşuyor. Her iki ülkede de farklı lehçeler konuşulsa da Bahasa dili ortak ve resmi dil olarak kabul ediliyor. Modanisa’nın hedefi, 5 kıtadaki 140 ülkeden müşteriye alışverişlerini ulaştıran bir marka olarak, Müslüman dünyadaki 450 milyon kadının tamamına ulaşabilmek ve İstanbul’dan doğan global bir marka olarak İstanbul’u, dünyada modest giyimin önemli merkezlerinden biri haline getirmek. Bahasa diliyle verilen hizmet, Modanisa’yı bu amacına bir adım daha yaklaştırıyor” diye konuştu.

2020 yılının kendileri için zorluklarla beraber kolaylıkları keşfettikleri bir yıl olduğunu sözlerine ekleyen Türe, “Zaruri ihtiyaçlar söz konusu olduğunda, internet üzerinden alışveriş hızla büyüdü. Araştırmalara göre internetten satışlarda market ve kişisel bakım yüzde 195, kozmetik yüzde 200, spor malzemesi satışı yüzde 124 arttı. Fakat buna karşılık mesela online seyahatte yüzde 70’in üzerinde düşüş yaşandı. Moda sektörü özelinde ise McKinsey’in yaptığı araştırmaya göre, e-ticaret ciroları Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında 2019’a göre yüzde 34 düştü. Yani tüm dünyada e-ticaret büyüme gösterse de hazır giyim sektörü geriledi. Mesela abiye satışları tamamen durdu; haklı olarak. Kimsenin aklına o tarz giyim gelmedi. Modanisa özelinde, sadece abiye ve mayoda yüzde 70’e yakın gerileme yaşadık. Ancak ev giyimi ve çocuk giyimi kategorilerinde artış yaşandı. Mesela Orta Doğu pazarında ev ve çocuk giyimi satışlarımız 2 kat arttı” dedi.

“Global muhafazar giyim pazarı yüzde 15-30 daralırken 2020’yi büyüyerek kapattık”

Cirolarının yaklaşık yüzde 80’inin yurtdışına yaptıkları e-ihracattan geldiğini aktaran Türe, şunları söyledi: “Büyüme planlarımız her zaman ihracat odaklı. Geçtiğimiz 3 yılda ciromuz içindeki ihracat oranı hep artış göstermişti. Bu sayede de 3 yıl üst üste ülkemizin e-ihracat şampiyonu olmayı başardık. Tam da bu ihracatta büyüme hedefimize doğru istim üstümüzde ilerlerken, pandemi ortaya çıktı. Elbette pandemi koşulları bizim için gerçekten çok zorlayıcı olduğu kadar, çok da hızlı çözüm ürettiğimiz ve yeni e-ihracat deneyimleri kazandığımız bir dönem oldu. Koşullara çok hızlı biçimde uyum sağladık. Biz e-ihracata başladığımız günden itibaren tüm dünyaya ürünlerimizi uçakla ulaştıran bir şirketiz. Pandemi döneminde bir anda uçaklar havalanmaz, kargolar gitmez oldu. Peki ne yapabilirdik? Hemen lojistik iş ortaklarımız ile birlikte, havayollarının kriz nedeniyle yatan yolcu uçaklarını kiralayarak, koltukların üzerine Modanisa kolilerimizi bağladık. Koltuk üzeri bagajlardan yolcu koltuklarına kadar, uçakta koli koyulabilecek her yeri doldurarak ürünlerimizi müşterilerimize ulaştırdık. Uçak koltuklarına yolcuların oturmadığı dönemde, o koltuklarda dünyaya Modanisa kolileri taşındı.

Bu süreçte müşterinin ihtiyaçlarını daha iyi anlayıp ona doğru cevap verebilmek için gerçekten çok çaba sarf ettik. En önemli değişiklik, iade süreçlerini uzatmamız oldu. Geçmişte 14-15 gün iken, iade süresi 60 günlere kadar çıktı. Bu bazen ürüne ulaşıp ulaşamama kadar temel bir konuydu. Çünkü pek çok yurt dışı pazarda ürünlerimizi müşterilere ulaştırmamız güçleşti, lojistik operasyonlar durma noktasına geldi. Elbette iadeler de aynı oranda güçlükle gerçekleştirilebildi. Pandemi sürecinde iade sürelerinin artırılması satın alma yolculuğunu pozitif yönde etkileyen en önemli konulardan birisi oldu.

2020 yılını tüm zorlu koşullara rağmen büyüyerek kapattıkMart - Temmuz arası dönemde bu yolla 35 milyon doların üzerinde dış satış yaptık. Temmuz’dan sonra hem bizde hem de Avrupa’da, Orta Doğu’da, Amerika’da hazır giyim satışları açısından hızlı bir toparlanma oldu. Özellikle Ekim ve Kasım aylarından, bu pandemi koşullarına bakarak memnun olduğumuzu söylememiz gerekir. Sonuçta muhafazakar giyimin global hacminin yüzde 15-30 aralığında daraldığı 2020 yılını tüm zorlu koşullara rağmen büyüyerek kapattık. Bu bizim için çok önemli ve değerli.”