İş Bankası'ndan 'Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetle Mücadele' kampanyasına destek

İş Bankası, Birleşmiş Milletler Kadın Birimi'nin dünya çapında her yıl gerçekleştirdiği 'Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetle Mücadele' kampanyasına bu sene de destek vermeye devam ettiğini açıkladı.

İş Bankası'ndan 'Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetle Mücadele' kampanyasına destek
TAKİP ET Google News ile Takip Et

İş Bankası, Birleşmiş Milletler Kadın Birimi’nin dünya çapında her yıl gerçekleştirdiği ‘Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetle Mücadele’ kampanyasına bu sene de destek vermeye devam ettiğini açıkladı.

Türkiye İş Bankası, Birleşmiş Milletler Kadın Birimi’nin (UN Women)dünya çapında her yıl gerçekleştirdiği ‘Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetle Mücadele’ kampanyasına bu sene de destek vermeye devam ettiğini açıkladı. Banka, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 16 günlük kampanya kapsamında, Genel Müdürlük binasını 10 Aralık tarihine kadar turuncu renk ile ışıklandıracak.

Verilen bilgiye göre kampanya, Birleşmiş Milletler Kadın Birimi tarafından kültürel, coğrafi, dini, toplumsal ve ekonomik sınır tanımayan bir insan hakları ihlali olarak varlığını tüm dünyada sürdüren kadına yönelik şiddet konusunda farkındalık oluşturmak amacıyla düzenleniyor. 25 Kasım ‘Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü’nde başlayan kampanya, 10 Aralık ‘İnsan Hakları Günü’ne kadar devam ediyor. Kampanyanın bu yılki teması, özellikle koronavirüs salgını sonrasında daha çok çevrimiçi platform kullanan kadın ve kız çocuklarının siber şiddete maruz kalma riskinin artması nedeniyle, bu konuda farkındalık oluşturmak üzere ‘siber şiddet’ olarak belirlendi.Kadın Küresel Liderlik Enstitüsü’ndeki (Women’s Global LeadershipInstitute in 1991) aktivistler tarafından 1991 yılında başlatılan kampanya, Kadın Küresel Liderlik Merkezi tarafından koordine ediliyor. Kadın ve kız çocuklarına yönelik şiddetin önlenmesi ve ortadan kaldırılması amacıyla yürütülen ‘Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetle Mücadele’ kampanyası, dünya çapında farkındalığı artırmak, savunuculuk çabalarını güçlendirmek, bilgi ve yenilikleri paylaşmak için küresel eylem çağrısında bulunuyor. Turuncu rengi, kampanyada tüm küresel faaliyetler ve hayata geçirilen aksiyonlarda yürütülen bir tema olarak kullanılıyor.