banner3088

Kaza Geliyorum Demez

Kaza geliyorum demez diye bir söz vardır. Oysa ülkemizde kazalar davul zurnayla gelmektedir. Her sabah torunumu Mektebim Fen lisesine götürüp getirmekteyim. Giderken yol daha sakin diye Parkköy yolundan gitmeyi yeğlemekteyim. Dün aynı yolda ilerlerken Kolan hastanesinin az ilerisinde önde giden arabalarda savrulmalar oldu. Frene bastım. Arabam yengeç gibi yan gitmeye başladı. Debriyaja basıp motoru tekerleklerden ayırdıktan sonra direksiyon hâkimiyetini kurabildim. Sağ tarafta kafa kafaya çarpışmış iki araba vardı. Tek yön olan o yola kazaya neden olan minibüs nasıl girmişti anlamak olası değil. Arabamı kenara çekip durdum ve alo 155 i aradım. Görevliye durumu bildirdim. Görevli az önce bize bildirdiler. Ekibimiz oraya hareket etti dedi. Yola dökülmüş olan yağ çarpışan iki arabadan mı dökülmüştü? Yoksa daha önce yola dökülmüştü de o kazaya mı neden olmuştu, Bunu olay yeri inceleme ekibi belirleyecek. Tüm sürücüler arabalarıyla aşırı hız yapmaya başlamadan önce yollardaki her türlü olumsuzlukları göze almak zorundadırlar. Yola dökülen yağ yüzünden kayan arabalar hızlı gidiyor olsaydı zincirleme kaza kaçınılmaz olurdu.

Her gün Mektebim okuluna gidip gelirken yolda iki büyük tehlike ile karşı karşıya kalmaktayız. Birincisi Parkköy sapağından sola dönerken refüjün yüksek olması yüzünden soldan gelen arabaları görmek çok zor olmaktadır. O refüj biraz aşağı indirilirse kaza tehlikesi ortadan kalkar. İkincisi ve en önemlisi ise Ortaköy yolundan Mektebim okuluna sapıldığındadır. E 5 yolu üzerinde açılmış birçok iş yeri var. Bu işyerleri İstanbul veya Parkköy yoluna girmek için kısa olduğundan ters yönde gitmeyi yeğlemektedirler. Mektebim okullarına sapıldığında sürücüler alçaktan uçarak gelmekte olan araçlarla çarpışmamak için E 5 in kenarındaki olabildiğince bozuk olan yolu kullanmak zorunda kalıyor. Bu yetmiyormuş gibi bir anda karşılarında ters yönde gelen araçları buluyorlar. Bu durumda sürücüler ya karşıdan gelen araçlarla çarpışacaklar, ya da E 5 e çıkıp alçaktan uçan arabalarla çarpışacaklar. Bu yolda her an kaza olması kaçınılmazdır. Zira okula ya da benzin istasyonuna gidecek olan sürücüler hangisine dikkat etsinler? Ters yönden gelenlere mi? Yoksa E 5 ten uçarak gelmekte olanlara mı?

E 5 üzerinde iş yerleri açılmasına izin verildiğine göre o iş yerlerine güvenli bir yol kazandırmak zorunludur. En kısa zamanda E 5 e paralel bir yan yol yapılmalıdır. Yapılması da çok kolaydır. Zira E 5 in kenarındaki boşluk biraz genişletilerek gerekli olan yan yol kolayca yapılabilir.

Boğluca deresi üzerideki köprü genişletme çalışmalarının birinci bölümü tamamlandı. İkinci bölüm çalışmaları için yolun ikiye bölünme işlemi tamamlandığı halde henüz trafiğe açılmadı. İkinci bölüme başlamak için bu yolun açılması gerekir. İkinci bölüm çalışmaları kara kışa denk gelmektedir. Amaç Silivri’yi yeni bir sel felaketiyle karşı karşıya bırakmamak olduğu halde işler çok ağırdan alınmaktadır. Oysa bu güne kadar köprü genişletme çalışmalarının bitirilmesi gerekirdi. Gerçi köprünün yapılacağı bölüm açılarak sel sularına geçiş sağlanır. Görünen o ki ikinci köprü çalışmaları kış boyunca sürecek ve sürücülerin çok dikkatli olmalarını gerektirecek. Kaza olmaması için karayollarının yola kış şartlarına uygun daha belirgin işaretler koyması gerekecektir. Yolun daraldığını gösteren işaretler şimdikinden daha uzaktan başlatılmalıdır. Zira kış aylarında fren mesafesi yaz aylarına göre çok daha uzundur ve yol daha kaygan olur.

Özcan Nevres ozcan.nevres@gmail.com

www.ozcannevres.com

 
YORUM EKLE

banner3205

banner3211

banner2252

banner3196