Kul hakkı yemek yerine Adsom'da döner yiyin!

Pandemi süreci elbette her sektörü kuşkusuz etkiledi. Bunlara gıda yeme içme sektörü de dâhil. Ben, hiç yok diyecek kadar dışarda yemek yiyenlerdenim. Buna güvensizlikten tutun titizliğe kadar gider... Silivri insanı bu konuda şanslı olduğunu rahatlıkla diyebilirim. Silivri lokanta işletmecileri gerçekten temiz ve titiz çalışıyorlar. Bu işe bizlerin yaşları kadar emek verenler çoğunlukta. Bu süreçte de bu titizliği birkaç kata çıkardıklarını gördüm… Buradan da hepsine saygılarımı iletiyorum.

Artık zaman çok değişti. Değişime ayak diretmek yerine uymak gerekir. Her zamanın insanı vardır ve şartlara göre yaşar. Şimdiki çağ, sorgulayanların hesap soranların(saygı çerçevesi içinde)çağı, dolayısıyla her imkân varken mazeret yaratmak bana göre işinize ve müşterinize saygısızlık demiyor lakin bir sorumsuzluktur.

Bana göre iyi bir işletmeci, personel seçiminde hassas olmalı. Öyle işe ihtiyacım var abi deyip, yarın gel başla kafasıyla olmaz.

Size bir anımı aktarayım hazır yeri gelmişken.

Silivri’de sabah saatlerinde toplantımız vardı, karar kahvaltı yaparak olsun diye alındı ve bir kafeye gittik. Gittiğimizde servis personeli kız gelip siparişleri almak istedi. Kız genç, çok genç yani. Sabah duş bile almadan çıktığı netti. Ne bir düzgün saç ne bir parfüm, ne bir üslup prezantabl sıfır yani, doğduğuna inanın pişman…

 E şimdi ben, bu yaşta güneş doğmadan kalkacam, ailemi işe okula gön derecem evi düzenleyeceğim duş alıp toplantıya gideceğim ve karşıma daha dün bir, bugün iki doğumlu kız mıy mıy yapacak, ölü balık gibi de bakacak. Asla kabul edilecek bir şey değil ve asla o servisi kabul etmem! Yıılar önce de kapandı zaten.Çok şık ve pahalı bir gelinliğin içinden Shar-Pei kılığında biri çıksın.Hoş mu?

Benim garson anlayışım net bellidir. Giyim kuşam, oturma kalkma adabı ve düzgün konuşma gibi özelliklerin bir arada olan ahengi ararım ben gittiğim yerde. Garson kimlerin neden geleceğini önceden bilgi almak zorundadır. Öyle görüntü, gereksiz ses ve koşuşturma kirliliği yaratmamalıdır. İşletmeci de bunun önceden eğitimini verip,müşteri portföyü hakkında bilgi vermelidir…

Yemekleri hazırlayan ekipten müşterilerle ilişkileri yöneten personele, kadar emir komuta zincirini sağlam bir şekilde olmalıdır.

Bilmiyorum bana göre servis personeli, gurme olmasa da menüye hakim olmalı. Tavsiye isteyince de etrafa bakmak yerine, soruları büyük bir güvenle yanıtlayabilmeli. Kem küm yok.Net olacak. Karşılama, servis ve uğurlamada zamanlamaya dikkat edilmeli. Olmuyorsa personel sayısı artsın da olmuyorsa işletmeyi küçültsün. Hem denize girecem hem ıslanmayacam o iş öyle olmaz efendim!

Merkeze çıktığımda Birkaç kez den fazla “Adsom’a” oturup çay kahve içmenin yanında yemeklerini yeme fırsatım da oldu. İşletmecileri de aklı başında insanlar.Masaların hep dolu olması bu işte iyi oldukların da basit  bir göstergesidir. Bu süreci güzel ve kontrollü götüren işletmelerden biri olduğunu gözlemledim. Bravo. Kamu personellerin de sıklıkla tercih ettikleri bu yerde hijyen çok ön planda gerçekten.

Belliki bu pandemi sürecinde Envanter kontrolünü iyi yönetmişler.

Sipariş verme opsiyonlarını internet, telefon ya da değişik kanallar aracılığıyla belirleyebiliyorsunuz. İşletmeye hem fiziki hem dijital alanda rahatlıkla ulaşabilme kolaylığı da getirmişler. Dedim ya direnmek yerine uyum gerekir diye. Sadece kurye çalışanlarının giyim tarzını beğenmedim. Daha profesyonel olmalılar. Smokinden bahsetmiyorum elbette, daha işletmeye uygun olmalı, sonuçta temsilen çalışıyorlar. O kardeşimizin de emeğine sağlık. Eve ekmek götürmek kolay değilZurnacının karşısında limon yemesini de bilirdik lakin, Ekmeğini kana doğrarak sabır'ın ne olduğunu iyi bilirim bende.Bir diğer eksik kadın servis elamanın olmaması.Büyük eksik.Bu çalışanın değil işletmenin sorunu! Dikkate alınırsa prestij daha da artar.

Ben HACCP eğitimi almış biri olarak Yiyecek içecek üretimi ve servisini yapan işletmelerin temel hedefi, hizmet verdikleri  besin ihtiyacını karşılamanın yanında, onlara en ideal, kaliteli ve sağlıklı ürünlerini hijyen şartları öncülüğünde sunmalı taraftarıyım. Yani, temel olan yiyeceklerin hazırlama, pişirme, saklama ve servis aşamalarında uymanız gereken sanitasyon ve hijyen ilkeleri konusunda hassas olunmalıdır. Döner’lerde yapılan hileleri hepimiz biliyoruz,çamaşır suyunla bile yıkayanlar olduğunun haberini okuduk, bu pandemi sürecinde sağlığımızın da ne kadar önemli olduğunun farkına vardık.

Yemeden, tıkınmadan önce sorun. ET nerden geliyor. Hangi koşullarda saklanıyor. Hazırlayanların bilgi ve hijyen durumunu, sorun. Cevap vermek zorundalar. Gerekirse belge isteyeceksiniz.Yazın sıcağında kan ter içinde ocak başında olan dönercilerin yanından  güneşlenmiş dinlenmiş klimalı arabayla geçerken;” hoyotooom dönooor yaptorooloom, evde bu yorgunlukla yapomom aşkooom”derken iyi,doyunca “çokta beğenmedim” diyene de Necip Fazıl Kısaküreğinle ağzına vuracaksın!Net!

 Sorulmadığı, irdelenmediği için bu gıda sektöründe bu kadar fazla hile yapılıyor.

Son zamanlarda Nusrett’e et yiyenler fişlerini şaşkınlıkla paylaşıyorlar. Olmaz, bu emeğe saygısızlık efenim. Adam haklı bu fiyat listesinde. Hem müzik eşliğinde masaj yapılarak büyütülecek, severek okşayarak pişirilen ineğin etini elit bir yerde yiyeceksin, hem de sesin çıkmayacak.(?) İnek kesilmeden müzik dinliyor, sende hesabı ödeyince mırıldanıyorsun. Aynı şey! Öyle haksızlık olmaz ;)

Diyeceğim o ki bilinçli tüketici olacaksın. Hakkını hukukunu bileceksin ki hak arayasın…

Yiyecekleriniz ilacınız,ilacınız yiyecekleriniz olsun efendim…Hayırlı akşamlar...

Sevgiyle kalın…

YORUM EKLE
YORUMLAR
DÜRÜST VATANDAŞ
DÜRÜST VATANDAŞ - 2 ay Önce

HERŞEY İYİ DOĞRU DA ÖYLE İŞLETMELER NERDEEEEEEEEEEEE? ÇOK AZ ONLAR. EN İYİSİ EVDE MİS GİBİ HAZIRLAYIP, BİLDİĞİNİ YEMEK.

banner3196

banner3552

banner3211