banner2836

Kilo sorunu olanlar,bu haber size

Özel Silivri Anadolu Hastanesi Diyetisyenlerinden Kamuran Olgun,Silivri Haber Ajansı okuyucuları için kilo sorunu olanlara tavsiyelerde bulundu.

Kilo sorunu olanlar,bu haber size

Obezite (Şişmanlık) sağlığımızı olumsuz etkileyen ve son yıllarda artış gösteren,mutlaka tedavi edilmesi gereken bir hastalık olduğunu belirten Olgun “Özellikle yaz aylarının yaklaştığı bu günlerde,kilo problemi olanlar hızla kilolarından kurtulmasının yollarını aramaya başlar.Basında her gün bir çok formüllerle ve diyetlerle karşılaşıp kafaları daha da çok karıştırmaktadır.Sezonluk kilo verme anlayışı da sağlığınızı kazanmak yerine bozmasına neden olmaktadır”dedi. 

İdeal kilo kaybı haftada 1 kilodur diyerek sözlerine devam eden Olgun “Hızlı vermediğinizde vücudunuz yağ yerine kas kaybeder.Uygulamaya çalışacağınız katı diyetlerden kısa süre sonra sıkılacağınız içinde,vazgeçip verdiğiniz kiloları fazlasıyla geri almanız kaçınılmaz olacaktır.Kilolarınız geri geldiğinde maalesef kaybetmiş olduğunuz kas kütlenizi geri kazanamayıp,aynı kiloda olmanıza rağmen yağ oranınız eskisinden daha fazla olacaktır.Başarısızlık psikolojik olarak ta umutsuzluğa kapılmanıza neden olacaktır” 

Nasıl Sağlıklı Zayıflanır sorumuza cevaben “Sağlıklı kilo verme dengeli beslenmenizle mümkündür.Yaş,boy,cinsiyet,sağlık durumunuz,sosyal hayatınız gibi bir çok kritere göre farklılık gösterir.Öncelikli hedef sağlık durumunuzun saptanmasıdır.Bu nedenle ilk adım kan tahlillerinizin yapılıp doktorunuz tarafından değerlendirilmesi gerekir.Daha sonra diğer özellikleriniz dikkate alınarak diyetisyeniniz size özel beslenme programı düzenlemelidir.Böyle bir programı uygulamak kolaydır ve kilolarınızı kaybederken bir çok şeyi de öğreneceğiniz için ,kilonuzu korumanız mümkün olacaktır.Diyet deyince hemen herkesin aklına yasaklar listesi gelir.Hele bizim gibi lezzetli fakat kalorisi yüksek yemek çeşitlerinin bol olduğu mutfakları düşünürsek …Sağlıklı ve formda kalmak ,bu yiyeceklerden hiç tüketmeyeceğiniz anlamına gelmez.Zira sevdiğiniz besinlerden uzun süre uzak kalmak onları daha çok istemenize neden olacaktır.Önemli olan ,gün içinde yiyeceklerinizi dengelemeniz ve doğru miktarda tüketmenizdir.Bazen tek gıda mucize gibi sunulmaktadır.Unutmayınız ki ,her yiyeceğin vücudumuz için farklı faydaları var.Kontrolsüz tüketilen her şey fayda yerine zarar verir.Örneğin meyvelerin kalorisi diğerlerine göre daha düşüktür,bu bizim istediğimiz kadar meyve tüketebileceğimiz anlamına gelmez.Daha öncede belirttiğim gibi size hazırlanmış bir beslenme programıyla,sağlıklı beslenmeyi öğrenip kilolarınızla baş edebilirsiniz”dedi. 

Silivri Haber Ajansı  okuyucuları için Önerilerde bulunan Diyetisyen Kamuran Olgun, önerilerini şu şekilde sıraladı. 

Yiyeceklerinizi düzenli öğünler şeklinde tüketiniz.Öğün atlatmak bir sonraki öğünde çok fazla yiyecek tüketmenize neden olur.

Yemeklerinizi yerken acele etmeyiniz.Doyduğumuzu algılayabilmemiz için 15-20 dakikaya ihtiyacımız var.

Pişirme yöntemlerine dikkat ediniz.Kızartma yerine fırın,buhar gibi yöntemler kullanınız.

Yağı ölçülü kullanınız.Örneğin 1 kilo sebze için 2-3 yemek kaşığı yağ yeterlidir.

Bazı kişilerin uykudan uyanıp yeme alışkanlıkları var.Böyle durumlarda mutfağa gitmemek için baş ucunuzda 1 bardak su bulundurun.

Gün içinde 8-10 bardak ortalama 2 litre içiniz.

Yemeğin tadına bakmadan tuz ilave etmeyiniz.

Alkol tüketiyorsanız,alkol oranı düşük içecekleri tercih ediniz,miktarını azaltınız.

Günde 1 saat tempolu yürüyüş sağlığınız için çok faydalıdır.Fırsat buldukça yürüyüş yapınız.

Zayıflama programındayım diye sosyal hayatınızı kısıtlamayınız.Her yerde size uygun yiyecek vardır.Yeter ki doğru tercih yapmayı bilin.

 
Güncelleme Tarihi: 28 Nisan 2012, 01:21
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner2833

banner2250