'Başarı ve memnuniyet'

Kardelen Sürücü Kursu kurucularından Süleyman Sürgün, ehliyet alımı, eğitimi ve yenilenen sistemle ilgili olarak açıklama yaptı. Sürgün, 'eğitim de' iddialı olduklarını söyleyerek, 'Biz iki şeye çok önem veriyoruz. Bir başarıya, ikincisi memnuniyete' dedi.

'Başarı ve memnuniyet'
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Haber: Burcu AKYEL

8 yıl önce Silivri’de Hasan Katrancı, Süleyman Sürgün ve Öznur Kırkıcı tarafından kurulan Kardelen Sürücü Kursu, ehliyet için hazırlanan vatandaşlara verdiği kaliteli hizmet ile takdir topluyor.

Silivri Kardelen Sürücü Kursu Kurucularından ve eğitmenlerinden Süleyman Sürgün, Silivri Haber’e ehliyet alımı ve eğitimi ile ilgili bilgi verdi. Stajyer ehliyet ile ilgili de açıklamalar da bulunan Sürgün, “Stajyer ehliyetiyle de her yere tek başına gidebiliyorsun. Sadece kuralları var o kurallara uyulması gerekiyor” dedi.

Sürücü Kurslarının sistemiyle ilgili bilgiler veren Süleyman Sürgün, “1985 yılında yeni ehliyet dönemi devreye girdiğinden beri, sürücü kursları 25 yıl gelişi güzel, hiçbir şekilde kuralı kaidesi olmadan, kontrol edilmeden sürdü gitti’ diyerek şu şekilde konuştu; 

‘ÇALIŞMALAR SONA ERDİ’

 “Son 3 yıl da sürücü kursları Avrupa Birliği’nin dayatmaları ve istekleri sonucunda aynı Avrupa Birliği’ne uyum biçiminde sürücü kurslarına düzenlemeler yapıldı.Ve bu birkaç senedir süren bir çalışmaydı. 2015 yılının bitiminde bütün çalışmalar sona erdi. Şu anda Almanya’da, Fransa’da, Çekoslovakya’da, Hollanda’da, Belçika’da ehliyet sistemi ne ise Türkiye’de de o. Mesela bunu kamuoyu yeterince bilmiyor, vatandaş bilmiyor. Daha önce 9 çeşit olan ehliyetler şu anda 17 çeşide çıktı. Örneğin motosikletle ilgili 5 çeşit ehliyet oldu. N, A1, A2, B1 ve A olmak üzere… Şartları değişti, yaşları değişti. Ağır vasıta ehliyeti 22 bitip, 23’den gün aldığında alınabiliyordu, şu anda 24 bitip, 25’den gün alındığında uygulanıyor. Direk olarak ağır vasıta yani otobüs, ağır vasıta diyince daha çok otobüs akla geliyor. Otobüs alınamıyor. Önce B sınıfı ehliyet alıyorsunuz, 18 yaşını doldurduğunuzda.Ta ki 24 yaşını doldurunca, 6 yıl sonra E alıyorsunuz. Yine mesela 27 yaşından küçüklere artık servislerde, ticari araçlarda şoförlük yapma yetkisi verilmiyor. Çeşitli taciz olayları, şoförlerin uygunsuz davranışları… Belirli bir yaş isteniyor. Bunlarda olumlu güzel şeyler.

 

‘BİRÇOK ŞEY NAYLON İDİ’

Bir de sürücü kurslarında eskiden şu vardı; Bir tane arabanız varsa kurs açıyordunuz. Kiralık araba gösteriyordunuz. Birçok şey naylon idi. Yani göstermelikti. Şimdi tüm araçlar sizin mülkiyetinizde olması gerekiyor. Size ait kursa ait araç olması gerekiyor. Kiralık araç yok. Buna göre de sınav sistemi değişti. Sınav sisteminde çok önemli değişiklikler oldu. Yazılı sınava çok fazla ağırlık veriliyordu. Yine yazılı sınava ağırlık veriliyor ama direksiyon sınavına çok fazla ağırlık veriliyor. Direksiyon sınavı neredeyse Avrupa’da ki gibi, bire bir. Avrupa’da ki sistem gibi sınav yapılıyor. Eskiden 500 metre git geri dön tamam, geçtin kaldın. Şu anda sınav şehir içinde ve akan trafikte yapılıyor. Üstelik sınav güzergahının belli noktalarında Milli Eğitim Müfettişleri gözlemcilik yapıyor. Sınavlar randevulu oluyor. Sabahleyin sınav yerine gidip, akşama kadar beklemiyorsunuz. Sınavınız 10’daysa 10’a 5 kala geliyorsunuz, 10 ila 10.30 arası sınavınız bitiyor, sonucu öğreniyorsunuz gidiyorsunuz. İki araç arasına park etme, ani duruş kalkış, yokuşta arabayı geri kaçırmama, el frenini indirme, sinyal vermeden hareket ettiğinizde sınav bitiyor. Yani direksiyon sınavından geçebilmeniz için hiçbir şekilde hata yapmamanız gerekiyor. Sinyal vermediniz kalıyorsunuz, emniyet kemerini takmadınız kalıyorsunuz, çıkarken aynaya bakmadınız kalıyorsunuz. Bu daha fazla emek gerektirdiğini gösteriyor. Pedagojik formasyon gerektiren, eğitim gerektiren bir alan, sonuçta insanlara eğitim veriyorsunuz.

 

‘KAPIMIZ 7 GÜN AÇIK’

Türkiye’de çeyrek asırdır, her parası olan sürücü kursu açabildi. Öğretmen olmayıp da yani pedagojik formasyon almayıp da kendini yetiştiren çok çok iyi insanlarda var. Ama eğitim mutlaka ve mutlaka eğitimcinin işi olması lazım. Farklı bir meslekten de eğitimci ne kadar olur? Ama şimdi yapılan düzenlemeler sona erdi. Bugün Dünya’da Avrupa’da, Avrupa Birliği ülkelerinde eğitim sistemi ne ise Türkiye’de de öyle oldu. Yine fiyat konusuna bakanlık el koydu. Çok değişik fiyatlar uygulanıyordu. Her ilin 7 kişilik temsilciden oluşan bir kurum her yıl o ildeki ehliyet fiyatlarını belirledi. Örneğin en çok bilinen profesyonel B sınıfı ehliyet dediğimiz 2016 yılı içinde 1300 lira. Bu 1300 lira taban fiyat. Bunun üstüne çıkabilirsiniz istediğiniz kadar ama altına düşemezsiniz. Ve bununla ilgili çok sıkı takipler yapılıyor. Artık insanlar kim 100 lira ucuz veriyor oraya gideyim diyemeyecek. Dememeliler zaten, bu zihniyet kalkmalı. Kim iyi hizmet ediyor? Kimi öneriyoruz? Yani toplumdaki algı nedir, hangi kurs daha başarılı? Ama diğer türlü 100 lira, 100 lira verirsin büyük para değil. Öbür kursa gidebiliyorsun. Bize gelince 8 senedir bu işi yapıyoruz. 9. senedeyiz. Ben öğretmenim, diğer arkadaşım öğretmen. Öğretmen olmak eğitim işini yapmada bir artı. 30 yıldır öğretmenlik yaptıktan sonra tekrar özel sektörde de olsa eğitim işi yapıyorsanız belli kuralların, zaten sizin 30 yıllık alışkanlığınız ve bunları terk edemezsiniz. Kardelen Sürücü Kursu’nda kapı açık olduğu sürece sadece 7 günlük, 1 haftalık teori eğitim değil. Teori eğitimi, kişi yazıldı kayıt oldu, 2-3 ay sonra sınava girecek. O 3 ay içinde her gün teori eğitim devam ediyor.

 

‘DAİMA EĞİTİM’

Şu anda ders yok ama oturmuş insanlar, sınava girecek diye gelip burada test çözüyorlar. Bunun şöyle bir avantajı var. Bizim açımızdan şimdi biz burada çalışan olsak, akşam gelir dersimizi yapar gideriz. Ama şimdi hem çalışanız, hem işçiyiz. Kapı açık olduğu sürece yani hem patron hem işçi oluyoruz. Bu nedenle de eğitim alanında iddialıyız. Yani sloganlarımız da var zaten iddialıyız. Biz iki şeye çok önem veriyoruz. Bir başarıya, ikincisi memnuniyete. Zaten insanlar başarılı olduğu zaman dolayısıyla memnun oluyor. Başarılı olması içinde kişi bize 5 dakika zaman ayırıyorsa, biz ona 15 dakika zaman ayırıyoruz. Yani bize bir adım gelene biz beş adım geliriz. Sadece göstermelik olarak değil, 8 yıldan beri sürekli olarak daima eğitim, aynı zamanda direksiyon eğitimi de tabi.

 

‘BİZİ TAVSİYE ETTİKLERİ İÇİN BÜYÜDÜK’


Biz neyi hedefliyoruz? İnsanların Kardelen’e geldiği zaman başarılı olmasını hedefliyoruz ve mutlu olmasını. Bunun içinde gerçekten çok fazlasıyla emek sarf ediyoruz. Ve buraya gelen insan kendini aile ortamında hissediyor. Sıcak samimi… Zaten şöyle söylüyorum ben gelenlere; burası sizin eviniz. Her türlü rahatınız, özgürlüğünüz size ait burada. Bir tek özgürlüğünüz yok birbirinize karşı. Bize karşı, öğretmenlerine karşı, öğretmenlerinde size karşı. Sevgi, saygı, terbiye sınırlarına çıkamazsınız. Onun haricinde rahat olun, huzurlu olun. Bir de bu dostluk mesela, ehliyet aldıktan sonra bir aile biçiminde sürekli genişliyor. Yani ehliyeti aldın bir ay sonra bitti benim işim öyle değil. 5 sene önce ehliyet alan hala geliyor, 3 sene önce ehliyet alan hala geliyor, her hangi bir sorunu olduğu zaman paylaşmaya geliyor, yapabileceğimiz bir şey olduğu zaman destek almaya geliyor, bu da tabi ki bizi hakikaten mutlu ediyor. Tabi ki kimse yoğurdum ekşi demez ama biz bu konuda başarılı olduğumuza inanıyoruz. Bir de şunu söylemek gerekiyor, yani biz kendimizi övmekten ziyade çevremizdeki insanlara şunu diyoruz; Silivri’de ki insanlar şunu bilsin. Ehliyet alacak araştırma yapsın, yani gelip de bana sorarsa evet ben en iyisiyim. Bizi başkalarına sorsunlar. Bizden ehliyet alanlara sorsunlar. Araştırma yapmaları lazım insanların. Kardelen nasıl? Mutlaka çevrenizde bizden ehliyet alan vardır. Zaten biz 2 tane köklü kurum varken açıldığımızda, 2 tane çok büyük kurum karşısında nasıl tutunacaksınız diye söylediklerinde biz işimizi iyi yaparsak insanların bizi tercih etmemesinde hiçbir neden yok dedik ve çok hızlı bir şekilde yayılmamızın en büyük nedeni de insanların çok hızlı bir şekilde tavsiye etmeleri. 30 kişilik bir grup gelmişse o 30 kişilik grup dönem sonuna kadar kardeşini, komşusunu, akrabasını mutlaka bize yönlendirmiştir. Ve bu nedenle de çok hızlı bir şekilde büyüdük.

 

‘75 YAŞINDA Kİ AMCAYA EHLİYET VERDİK’


Ben 75 yaşında heceleyerek okuyan vatandaşa 8 ay çalıştırarak ehliyet verdim. Hala Silivri’dedir, dün de gelmişti kahvemizi içmeye. Mehmet Duran diye Samsun Çarşambalı bir Amca. Heceleyerek okuyordu. 8 ay burada hem okuyarak hem de birlikte tek tek çöze çöze 8 ayın sonunda parça parça o zaman trafik, motor, ilk yardım diye ayrıydı. Onları tek tek vererek dersleri geçti. Yeter ki kişi azim etsin, istesin. Başarısızlığın nedeni nedir? Herkes başarılı olamıyor. Tabi ki de gönül ister yüzde 100 başarı olsun.

 

‘KURALLARA UYARSAN SIKINTI YOK’


2016 yılından itibaren, ehliyeti cebine koyduktan sonra vatandaş normal bir ehliyet alacak. Stajyerlikte 2 yıl boyunca dikkat edilmesi gereken belli noktalar var. Nedir bu? Alkollü yakalandın ehliyetin iptal olacak, 3 defa radar cezası yedin aşırı hızdan ve ya düşük hızdan ehliyetin geri alınacak. Ama şimdi öyle bir şey var mı yok, cezanı ödüyorsun katlanarak. 3 defa kırmızı ışıkta geçtin ehliyetin iptal olacak. 2 yıl bittikten sonra zaten artık o sistemden görünecek. Kişi 2 yıl boyunca bu kurallara uyarsa, kırmızı ışıkta geçmezse, radara yakalanmazsa, alkollü araç kullanmazsa 2 yıl sonra zaten bu davranışlar onda yerleşecek. 2 yıl stajyerliği bittikten sonra da zaten bunları yapmayacak. Bazı ülkelerde bulunduğu il sınırları içinde Düzce’den Silivri’ye kadar kullanabiliyorsun İstanbul içinde. İstanbul’un dışına çıktığında yanında usta biri olsun. Gümüşyaka’ya gidiyorsun, Sultanköy’e gidemiyorsun. Ama o da yok. Stajyer ehliyetiyle de her yere tek başına gidebiliyorsun. Sadece kuralları var o kurallara uyacaksın.