Kandemir harcamaları hedef aldı!

Silivri Belediyesi bağımsız Meclis Üyesi Yılmaz Kandemir, 2013 yılının ilk toplantısında özellikle yapılan harcamaları hedef alan önergeleriyle gündem yarattı.

Kandemir harcamaları hedef aldı!
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Silivri Belediyesi bağımsız Meclis Üyesi Yılmaz Kandemir, 2013 yılının ilk toplantısında özellikle yapılan harcamaları hedef alan önergeleriyle gündem yarattı.

Kandemir2in özellikle Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından yapılan harcamalara ilişkin önergesi şu şekilde;
05.12.2012 tarihinde Başkanlık Makamınıza, meclis üyeleri Ahmet Yücegök’e, Süheyl Kırkıcı’ya ve Metin Karakaş’a göndermiş olduğum, Halkla İlişkiler ve Özel Kalem Müdürlüğü’nün 2011 yılında 3 ayrı firmadan 22-D ile yapmış olduğu insört, pankart, afiş ve gazete basım karşılığı olarak 189.115,00 TL. ödeme yapıldığı görülmektedir.
2011 yılı Ekim ayında bu alımlarla ilgili aldığım şüpheli duyumlar üzerine İstanbul Matbaacılar Sitesi’ne giderek bu faturalar ile ilgili aynı sayıda, aynı vasıflarda değişik fiyat teklifleri aldım. Elimdeki faturalarla detaylı bir şekilde karşılaştırmalarını yaptığımda 74.078,00 TL. bu yapılan işler için Belediye bütçesinden fazla ödeme yaptığımız kanısına vardım ve Aralık 2011’de size bu alımlarla ilgili olarak açıklamalı dosya halinde verip bilgilendirdim. Fakat siz bu alımlardan sorumlu olan kişiler hakkında hiçbir soruşturma açmadınız. Bu arada ben, 05.02.2012 tarihinde Başkan Yardımcılığından istifa ettim. 2012 Temmuz ayında yapmış olduğumuz ve yalnız ilçe başkanının bulunduğu meclis grup toplantısında ben aynı dosyayı size tekrar verdim ve siz dosyayı almadınız. Buna ilçe başkanı ve meclis üyeleri şahittir. Ben de, siz ısrarla bu dosyayı elden almayınca 05.12.2012 tarihinde taahhütlü olarak yukarıda belirttiğim 3 meclis üyesine gönderdim.
Bu konu hakkında açıklamalarımdan sonra sorularım:
1-) 15.12.2011 tarihinde size verdiğim bu konu ile ilgili dosya hakkında şimdiye kadar neden sorumlular hakkında soruşturma açmadınız?
2-) Bu kadar çok fazla fark bulunan bu 22-D alımlarının harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlileri hakkında ne zaman soruşturma açmayı düşünüyorsunuz? Yoksa açmayacak mısınız?
3-) Bu harcamalarda 22-D ihale kapsamında alınan tekliflere bakıldığında 3 ayrı firmanın dönerli bir şekilde birbirlerine fiyat teklifi verildiği görülmektedir. Sizce bu usulsüz bir işlem değil midir?
4-) Bu dosyadaki mal ve hizmet alımlarında, bir firmaya iş yaptırıldıktan ve faturası kesildikten sonra diğer firmalardan 2 teklif alınmış olamaz mı?
5-) Halkla İlişkiler ve Özel Kalem Müdürlüğü’nün pankart, afiş, insört, el ilanları, gazete basımı işlerinde 22-D ile yapılan alımlarda hangi firmadan alım yapılacağının son kararını Özel Kalem Müdürü mü, Halkla İlişkiler Müdürü mü, Belediye Başkanı olarak siz mi, yoksa başka bir personeliniz mi veriyor?
6-) Bahse konu faturalardan birinde harcama yetkilisi sizsiniz. Kendiniz hakkında soruşturma açtırmayı düşünüyor musunuz?
7-) Üç firmaya Halkla İlişkiler ve Özel Kalem Müdürlüğü’nden yaptırılan iş tutarı ve ödenen miktar 189.115,00 TL.dir. Bu alımlarla ilgili İstanbul Matbaacılar Sitesi’nden alınan teklif toplamı 115.037,00 TL.dir. Aradaki fiyat farkı 74.078,00 TL. olup, bu rakam ‰39,17’ye tekabül etmektedir. Sizce bu fiyat farkı kabul edilebilir bir fark mıdır?
8-) 4734 Sayılı Kanun’a göre doğrudan Temin tutarı toplamı genel bütçede ‰10 barajını geçmemsi gerekir diyor.
2011 yılında 22-D alımları 12.120.159,00 TL.dir ve bütçenin ‰10 barajını geçmiştir. Bu konuda Belediye Başkanı olarak ne gibi önlemler aldınız ve almayı düşünüyorsunuz?
9-) 2011 Ekim ayında bütün müdürlüklere 22-D alımları ile ilgili daha dikkatli davranılması için uyarı yazısı gönderdiğiniz halde neden 22-D alımları 2012 yılında, 2011 yılına göre azalmamış, tam tersine artış göstermiştir? Bu durum daha ne kadar devam edecek? Bu konuda ne gibi önlemler almayı düşünüyorsunuz?

Bu soru önergemin Başkanlık Makamına havalesini Yüce Meclise saygılarımla arz ederim.