Kendi akranları ile oyun oynamada ve konuşmada çok isteksiz davranan, oyuncaklarla alışılmadık şekilde oynayan,(topu zıplatmak yerine sürekli eliyle vurmak ya da legoları birbirine takmak yerine sıraya dizmek gibi) günlük rutinlerinin değiştirilmesine tepki gösteren(eve gelirken hep aynı güzergahı izlemek, eve gelir gelmez önce televizyon izleyip ardından tuvalete gitmek gibi) nesnelerin duyusal özellikleriyle ilgilenen(eline aldığı her nesneyi koklamak, evirip çevirmek veya gözlerinin önünde tutmak), hareket eden nesnelere aşırı ilgi göstermek, nesne takıntıları olan( sürekli yanında bir silgiyi, bir boyayı,peçete, lastik, bilye taşıyan elinden alındığında çok tepki gösteren) farklı ortamlara girdiğinde çok fazla tepki gösteren otizmli bireylerin ; oyun oynama becerilerini geliştirmek, iletişim kurmalarını arttırmak, toplumsal yaşama adapte olmalarını sağlamak ,problem davranışlarını kontrol etmelerini sağlamak ,sıra alma ve bekleme becerilerini arttırmak, rutinlerini kontrol edebilmelerini sağlamak, farklı ortamlarda kazandıkları becerilerini genelleyebilmeleri için;
Top havuzunda eğlenen, basketbol potasında sayı rekoru kıran, araba yarışında rakip tanımayan, air hokeyde oynamak için sabırsızlanan, oyun oynamanın keyfini doyasıya yaşayan otizmli öğrencilerin mutlulukları görülmeye değerdi.