İnstagram İşletme Hesabınıza Daha Fazla Takipçi Nasıl Çekebilirsiniz?

Instagram, 300 milyondan fazla kullanıcıya sahip bir mecra olup, kullanıcıların fotoğraflarını, videolarını paylaştıkları bir ortamdır. İnstagram hesabınızın bir takipçi tarafından beğeni kazanması çok kısa bir zaman alıyor. Bu yüzden de İnstagram profilinizdeki her paylaşılan şey iyi bir etki bırakmak zorundadır.

İnstagram İşletme Hesabınıza Daha Fazla Takipçi Nasıl Çekebilirsiniz?
TAKİP ET Google News ile Takip Et

İnstagram profili içindeki biyografik bilgiler son derece büyük bir etkiye sahiptir. Etkili bir biyografi paylaşımı takipçi sayısının artmasına sebep olabilir.

Bu nedenle etkili bir biyografi hazırlanmasında şu noktalara dikkat edilebilir:

  • Öncelikle ne yaptığınıza dair bir metin oluşturabilirsiniz.
  • Bu metnin oluşturulmasında ise ulaşılmak istenen kitle için sıcak bir hitap şekliyle metni paylaşımını yapabilirsiniz.
  • Cümle aralarında ise çeşitli emojiler kullanabilirsiniz.
  • Biyografide tıklanabilir bir link paylaşımı yapabilirsiniz ve bu linklerin içeriklerini de sık sık güncelleyebilirsiniz.

Tüm bu adımlar İnstagram’da takipçi çekmek adına uygulanan yöntemlerdir ve çoğu İnstagram işletmesi bu yöntemleri kullanarak takipçi kazanıyor. Bunun yanında da İnstagram işletme hesabı takipçileri hesapla ilgili ilave bilgilere profiliniz aracılığıyla kolaylıkla ulaşabiliyor.

Bu konuda başvurulan diğer yöntemleri ise şu şekilde açıklayabiliriz:

İnstagram İşletme Hesabı İçin Profil Resmi Seçimi

İnstagram hesabı için insanların sizi tanıyabileceği bir görsel seçiminde bulunmak her zaman yarar sağlayacaktır.

Birçok İnstagram işletme hesabı, kullanılan profil resimleri için şu seçeneklerden faydalanıyor:

  • Herhangi bir kelime kullanımı yapmadan sadece logo kullanımı yapılabilir.
  • Markayı ya da sizi ayırt edebilecek bir profil seçiminde bulunabilirsiniz.
  • Bunlara dikkat ettiğinizde ise her zaman dikkat çekici bir profil oluştururken takipçi sayınızı da artırabilirsiniz.

Ulaşılmak İstenen Hedefler

Bir marka ya da bir kullanıcının öncellikle kendi için belirlediği bir hedefi olmalıdır.

İnstagram işletme hesabında hedeflenen amaçlardan birkaçı şu şekildedir:

  • İşletmeye ait ürün ya da hizmetleri sergilemek
  • İşletme hesabı için bir topluluk oluşturmak
  • Marka farkındalığı yaratmak
  • Şirket kültürünü ya da değerlerini İnstagram işletme hesabında sergilemek
  • Potansiyel müşteriler kazanımı için reklam yapmak
  • Markaya karşı bağlılık oluşturmak

İşletmede yer alan gelişmeleri ya da yenilikleri paylaşmak gibi birçok hedef işletme hesapları tarafından dikkat çekmek için oluşturuluyor. Bu sayede başarı ölçeklerini değerlendirmek de işletmeler için önemli bir adım oluyor.

Renk Paleti Kullanımı

Instagram işletme hesapları için belli bir tarz yakalamak adına çoğu fotoğraflar için bir renk paleti oluşturuluyor. Instagram işletme hesabınızda içerikler oluşturulurken markanızın ya da işletmenizin renklerini ve görsel imajı baz alınarak hareket etmenizde büyük yarar vardır.

Fotoğraf Altı Başlıkları Seçimi

Fotoğrafın altına yazılmış olan başlıklar, içerik gelişimi için çok büyük bir önem taşıyan detaydır. İşletmeler için alt başlık kullanmanın birden fazla yolu vardır. Bazı İnstagram kullanıcıları fotoğraf alt başlıklarını kısa hikayeler ya da mikro bloglar şeklinde kullanıyor. Bazıları da içeriğe kısa bir başlık atıyor. Bu bölümün soru sormak ve yorum yapmak adına kullanımı da mevcuttur. Büyük önem taşıyan detay alt başlık seçimini işletmeyle uygun hale getirmektir.

Sıklıkla Yapılan Paylaşımlar

Sıklıkla yapılan paylaşımlar, takipçilerinizin sizin ne zaman bir içerik paylaşacağınızı tahmin etmelerini ya da markaya karşı bir merak oluşturmalarını sağlar. Yapılan araştırmalar sonucu da günaşırı yapılan paylaşımlar sonucunda markaların bundan kötü bir şekilde etkilenmeyeceğini gösteriyor.

Başarılı Paylaşımların Analiz Edilmesi

Instagram işetme hesabında sizin için işe yaradığını ya da yaramadığına dikkat etmeniz gerekir.

Bundan yola çıkarak şu şekilde bir kontrol yapılabilir:

En çok beğenilen paylaşımlar hangileridir?

Hangi içerikler daha fazla yorum alıyor?

Paylaşımların sayısı takipçi katılımını ne derecede etkiliyor? gibi sorular sorularak paylaşımların analiz edilmesi takipçi sayısını artırmada büyük önem taşır.

Paylaşımlara Yapılan Yorumları Cevaplama

Instagram işletme hesabında çok fazla topluluk oluşmasını istiyorsanız yorumları cevaplamanız büyük etki yaratacaktır. Eğer takipçiler düşüncelerini sizinle paylaşıyorsa yapılan yorumlara cevap vermek ya da dinlediğinizi göstermek ilgi çekmek için kullanılan güzel bir yöntem olabilir. Yapılan incelemeler sonucunda İnstagram hesabındaki tüketicilerin %90’ının firmayı diğer insanlara tavsiye ettiği biliniyor.

Hashtag Kullanımı

Hashtagler, sosyal medya mecralarındaki içerikleri kategorize etmek için kullanılan kaçınılmaz bir yöntem oldu. Kullanılan hashtagler aracılığıyla Instagram takipçileri de takip edebilecekleri hesapları ya da yeni içerikleri kolayca bulabilme şansı yakalıyor. Markalar hashtag kullanmayı bırakmışken, küçük işletmeler ya da bireysel kullanıcılar çok fazla hashtag kullanımına yer veriyorlar.

Yarışmalar Düzenleme ve Hediyeler Dağıtma

İnstagram işletme hesapları için yapılacak en etkili yöntem, yarışmalar düzenlemek ve bu sayede katılımların artmasını sağlamak olacaktır. Bu çalışmayla işletme ya da marka ile ilgili farkındalığı arttırarak, katılım sağlamalarına yardımcı olabilirsiniz.

İnstagram işletme hesabı için uygulanabilecek yarışma önerileri şunlardır:

  • Takipçilerden bir konu çerçevesinde, hashtag oluşturarak fotoğraf paylaşmalarını isteyebilirsiniz.
  • Paylaşılan içeriklerin altına yorum yazılmasını veya takipçilerden arkadaşlarını etiketlemelerini rica edebilirsiniz.
  • Takipçilerden yarışmaya katılım sağlayabilmeleri için paylaşılan içeriği beğenmeleri de istenebilir.
  • Bu gibi yarışma fikirleriyle de takipçi artırmanız ya da marka farkındalığı yaratmanız çok basit olacaktır.

İnstagram Hikayeleri Kullanımı

Crovu Instagram hikayeleri, gün boyu video ya da fotoğraf paylaşımı yapan markaların hem daha doğal, hem çok az uğraşılmış hem de çok fazla içeriği paylaşmalarını sağlıyor. Hikayeler’i kullanmanın yanında da canlı yayın yapılması da fazla takipçi kazanma açısından büyük önem taşır.