Selimpaşa Halk Toplantısı Yoğun Katılımla Gerçekleşti

Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, Selimpaşa'da gerçekleştirdiği halk toplantısında 'Hayata geçirdiğimiz çalışmalar, hedeflediğimizin üçte biri. Çalışmalarımız tamamlandığında Silivri hak ettiği çağdaş ve modern kent kimliğine kavuşacak' dedi.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Silivri Belediyesi Mahalle Konseyleri tarafından gerçekleştirilen halk toplantısı tüm hızıyla devam ediyor. Selimpaşa’da gerçekleşen halk toplantısında mahalle sakinleriyle bir araya gelen Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, büyük ilgi gördü. Yoğun bir katılımla gerçekleşen halk toplantısında, sık sık alkışlanan Işıklar, yapılan ve yapılacak olan çalışmaları anlattı. Silivri Belediyesi Mahalle Konseyleri Sorumlusu Muharrem Aydoğan da toplantıda konsey çalışmaları hakkında bilgi verdi.

IŞIKLAR; “ÖNCE İNSAN SÖYLEMİNİ İCRAATE DÖNÜŞTÜRDÜK”

Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar, gerçekleştirdiği çalışmasında şunları söyledi; “Bir kentte, insan olma değerlerini yaşarsınız. Yoklukta ve çaresizlikte, eşitliği adaleti sağlayamazsınız. Biz önce varlık, zenginlik yaratacağız sonra adaleti yaratacağız. Çöp toplamak, cenaze kaldırmak bunlar belediyelerin günü birlik olan işleri. Biz daha büyük işler düşünüyoruz. Çevremizi beğenmeyen onu değiştirmeye, dönüştürmeye çalışan bir anlayışla yolumuza devam ediyoruz. Bir resim çizmeye çalışıyoruz. Bu resimde çağdaş, modern, kent rantı yaratan ve bunu adaletle dağıtan bir yerel yönetim anlayışını ortaya koyuyoruz. Nüfusumuzun % 64’ü 39 yaşın altında. Gençlerin beklentisi yüksek ve idealleri var. Bu gençlere ilçemizin geleceğini tarif etmeliyiz. İnsanımızın çaresizliğini onun yüzüne vurmadan, onu bir paket makarnaya, bir torba kömüre muhtaç etmeden yardım yapıyoruz. Her ay 3150 aileye düzenli gıda yardımı yapan ve bunu göstermeyen tek belediye biziz.  1300 yaşlı, 600 engelli hemşerimizin evlerine giderek düzenli bakımlarını gerçekleştiriyoruz. 4000’i geçen gencimizi işe yerleştirdik. İlçemizde iş, aş, gelecek yaratan bir organizasyon kurduk. Tüm bu çabamızı da 5000 kursiyerimizle kültür ve sanata dönüştürdük. Önce insan söylemi içi boş bir laf olmaktan, somut icraata dönüşen bir sosyal belediyecilik anlayışına dönüştü.

KENT HAFIZASINI CANLANDIRIYORUZ

Bu yaptığımız çalışmalar, çağdaş ve modern bir geleceğe giden yolun ilk adımları. Tüm mahallelerimizde aynı anlayışı ortaya koymaya çalışıyoruz. Silivri’de ne varsa, mahallelerinde de onu hayata geçiriyoruz. Bir yıl önce Selimpaşa meydan ve yol düzenleme çalışmalarımızı paylaşmış, bir yıl içinde de tamamlayacağız demiştik. Az önce bedesten dükkânlarımızın anahtar teslimlerini yaptık, diğer dükkânlar için de önümüzdeki günlerde ihale yapılacak. Bunlar Selimpaşa Mahallemize yapacağımız çalışmalarımızın üçte biri. Devamında yapacağımız çalışmalarla birlikte, Selimpaşa 7000 yıllık tarihi ile fiziki şartlarını açığa çıkaran eğitim ve kültür kenti olacak. Geçmişinde öyleydi, geleceğinde de öyle olacak. Biz kent hafızasını canlandıracağız.

SELİMPAŞA’DA YAPILANLAR HEDEFLENENİN ÜÇTE BİRİ

Beldeler kapatıldıktan sonra, belediyelerin yerlerine mahalle konseylerini kurduk. Konseyler yasal olarak meclisin yetkisi ile kurulduğu için, öğretmeni, hemşiresi, din görevlisi, doktoru, çeşitli meslek guruplarında temsil etme kabiliyeti olan hemşerilerimizin görüş ve taleplerini proje haline getirip hayata geçiriyoruz. Selimpaşa’da yol ve meydan düzenleme çalışmalarımızı büyük ölçüde tamamladık. 2012 yılında da Atatürk Caddesi’ndeki düzenlemelerin Kadir Has’a kadar olan kısmı devam edecek. Eski belediye binasının önündeki caddeyi Ahmet Ziylan İlköğretim Okulu önüne kadar bir meydanla birleştireceğiz. Belediye binasının önünden direk sahile inen bir yol yapacağız. Kadir Has Üniversitesi’nin altında da Silivri’de yarların altında yaptığımız gibi bir düzenleme çalışması düşünüyoruz. Yürüyüş yolu ve plajları da Kadir Has’ın yolu ile birleştireceğiz. Bu bölgedeki çalışmaların tamamlanmasından sonra özellikle sahili çekim merkezi haline getireceğiz. Selimpaşa hizmet sektörlerinin geliştiği bir yer haline gelecek.

MEYDAN KÜLTÜRÜNÜ YAŞAYARAK ANLAYACAĞIZ

Selimpaşa iskelesinde Silivri’de yaptığımız balıkçılar çarşısının aynısını yapacağız. Balıkçı esnafıyla yaptığımız görüşmelerde siz talebinizi yapın, işletme hakkını belediyeye devredin biz bu çalışmayı burada yaparız şeklinde konuşuldu. Fevzi Çakmak Caddesi’nde de düzenleme çalışmaları yapmak istiyoruz. Bölgedeki tuvalet ve çeşmeleri yer altına alarak, caminin etrafında daha büyük bir meydana oluşturacağız. Yine içinde bulunduğumuz salonu da kooperatife uygun bir yer teslim ettikten sonra yıkarak, bir düzenleme çalışması yapacağız. Su kulesinin yıkım çalışmaları başladı. Çalışmaların sonunda meydan şimdiki halinden iki kat daha büyük olacak. Meydanlar buluşma noktası, demokrasi platformu, herkesin uğrayabileceği çağdaş bir mekân olacak. Bu kültürün nasıl bir anlamı olduğunu yaşayarak göreceğiz.

CESARET VE İNANCIMIZI SİZLERDEN ALIYORUZ

Çağdaş,  aydınlık bir Silivri için emek veren bütün çalışanlarımıza teşekkür ediyorum.  Aslında sizlere teşekkür ediyorum. Bu cesareti, bu inancı sizlerden alıyoruz. Tüm bunları tek kuruş yardım almadan, kendi imkân ve kaynaklarımızla yapıyoruz. Kendi paranızı kullanırken aklınızı, başkasının parasını kullanırken vicdanınızı kullanırsanız, kimseye peşkeş çekmeden, saydam, gün ışığında, soymadan ve soydurmadan çalışırsanız bunlar oluyor. Silivri’yi bu amaca ve ideale, bu fotoğrafa kavuşturacağız.” Toplantının sonunda Selimpaşalı vatandaşlar talep ve önerilerini dile getirdi.